بی بصیرتی نوعی عذاب الهی است که دامان برخی را گرفته است

طباطبایی نژاد: بی بصیرتی یکی از عذابهای نرم و دنیایی خداوند است و در نتیجه برخی در سیاست، خانواده و همه ابعاد زندگی فاقد بصیرت هستند و زندگی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: عذاب‌های دنیایی خداوند برای گناهکاران، کافران و منافقان وجود دارد و این عذاب بر دو نوع سخت و نرم است. وی با اشاره به این که رها شدن بنده توسط خداوند و مهر زدن بر قلب، از جمله عذاب‌های نرم دنیایی است، افزود: نتیجه گرفتار شدن به این عذاب‌ها، بی‌بصیرتی است.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: حکماً و فضلاً دو محصول را برای عقل انسان بر می‌شمارند که عبارت از عقل نظری و عقل عملی هستند؛ عقل نظری این است که انسان حقیقت اشیا را بفهمد و عقل عملی تشخیص درست یا غلط بودن اعمال است، عقل عملی، مربوط به زندگی است و بصیرت همان عقل عملی است. وی خاطرنشان کرد: برخی در سیاست، خانواده و همه ابعاد زندگی فاقد بصیرت هستند و زندگی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. طباطبایی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن سال روز قتل عام فلسطینیان گفت: همین اتفاقات در میانمار در حال وقوع است؛ چراکه آرزوی صهیونیست‌ها نابودی همه مسلمین است. طباطبایی‌نژاد در خصوص کشتار مسلمانان میانمار بیان داشت: در میانمار این تعداد انسان کشته می‌شود و این‌گونه نیست که سردمداران آنجا عقل نظری نداشته باشند؛ بلکه بصیرت نداشته و کشتن مظلومان را عزت می‌دانند. وی با اشاره به اینکه از بین رفتن بصیرت بسیار خطرناک است و در روایات نیز به آن اشاره شده است، اذعان کرد: در توصیف حضرت ابوالفضل علیه السلام فارغ از رشادت‌ها و ویژگی ظاهری ایشان، بر بصیرت ایشان تأکید شده است.

امام جمعه اصفهان ماه ذی‌الحجه را ماه ائمه دانست و گفت: دهه آخر این ماه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است. وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نشود . امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره در پیش بودن سالگرد آیت‌الله خزعلی است، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی شیفته امام علی بودند؛ سالگرد درگذشت شهریار نیز در این هفته است و شعر وی درباره حضرت علی دارای معانی عمیقی است.

کد خبر 319292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.