پای جوانان به اجلاس پیرغلامان گشوده شود/مقابله با تهاجم فرهنگی بر مداحان واجب است

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: مداحان با طیف گسترده ای از مردم در تعامل هستند و مقابله با تهاجم فرهنگی وظیفه ای واجب برای آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالعلی علی عسگری دقایقی قبل در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در میدان امام درحال برگزاری است بیان کرد: استان اصفهان استان علمای بزرگ، دانشمندان و شهدای بزرگی است که در مجموعه نظام جمهوری اسلامی نیز یکی از استان های توانا با استعدادهای فراوان و کم نظیر محسوب می شود.

وی ادامه داد: تشکر میکنم از همه همکارانی که زحمت کشیدند و در طول سال خود را برای برگزاری این اجلاس باشکوه فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان برکت فراوانی برای استان ارزشمند اصفهان داشته باشد گفت: آرام آرام وارد ماه محرم می شویم و این ضرباهنگی برای ورود به این ماه است. همه تکایا و مساجد و بخش های فرهنگی آماده می شوند که مقدمات مراسم های عزاداری را فراهم کنند.

ما به اخلاص شما پیرغلامان و خادمان حسینی معتقدیم

وی با اشاره به اینکه جوانان انقلاب و مداح که رویش های فراوانی از سوی آنان در کشورمان وجود دارد از افتخارات ما هستند عنوان کرد: ما باید کاری کنیم که پای آنان هم به این اجلاس گشوده شود.

وی ادامه داد: در سال آینده این اجلاس در استان لرستان برگزار می شود و امیدواریم مردم عزیز این استان مقدمات برگزاری آن را فراهم کنند.

وی مداحی را کاری ارزشمند و اثرگذار بر روی مردم دانست و اظهار کرد: اگر این کار با اخلاص انجام شود و تغییر در انسانها ایجاد کند یک جهاد بزرگ است و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند رهروان فی سیبیل الله محسوب می شوند.

وی افزود: پراکندن معرفت و حکمت در جامعه از طریق مداحان ممکن است. روح و قلب انسانها برای پذیرش حقیقت آماده می شود. از طریق شعر پرمعنا بیان آهنگین و هنر آواز وجود زیبا و شریف این مداحان اثرگذاری عمیقی بر روی مردمان دارد.

او ذاکران را لشکریان خدا دانست و گفت: شما می توانید مخاطبان فراوانی را که دارید تجمیع کنید و قلب آنها را حول اهل بیت و اسلام جمع کنید. مداحان در گذشته از ابتدا تا قرن حاضر خدمات بزرگی به اسلام کردند. در قبل از انقلاب هم وقتی رژیم ستم شاهی برای کمرنگ کردن دین تلاش می کرد مداحان بیشترین خدمت را به اسلام کردند.

او ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب در زمان جنگ هم در مساجد بزرگ و کوچک و تکایا در شهرها و روستاها در کنار روحانیت تلاش کردند و جوانان را برای فداکاری مهیا می کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شیطان بیش از هر زمانی فعال است و بر علیه اسلام و فرهنگ و هویت جوانان و خانواده های این مرز و بوم فعال شده است، ما در معرض یک تهاجم فرهنگی گسترده قرار گرفته ایم و شما مداحان که در دوران جنگ اول یعنی دفاع مقدس خوش درخشیدید امروز هم باید در این جنگ دوم نقش موثری داشته باشید و به میدان بیایید. حلقه های شور و اشتیاق و معرفت را در سرتاسر مملکت ایجاد کنید و با تهاجم فرهنگی مقابله کنید.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری صدا و سیما قرارگاه فعال جنگ نرم است و تک تک ما باید برای حفظ فرهنگ و ایمان جوانان به میدان برویم و تلاش کنیم، که البته این باری بر دوش همه اهل فرهنگ، دانشگاهیان و همه و همه است. اما چون مداحان با طیف گسترده ای از مردم در تعامل هستند وظیفه ای واجب در این زمینه دارند.

وی نام حسین بن علی(ع) را برای همه جوامع حیات بخش دانست و گفت: این امام همام کشتی نجات است و امیدواریم بتوانیم با وجود شما و به برکت نام حسین(ع) سدی محکم در برابر این تهاجمات استکباری که از طریق فضای مجازی و ماهواره های در حال انتشار است ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به قدرتی جهانی است و قدرت های استکباری این را برنمی تابند. آنها امروز هم نمی توانند در مقابل ما بایستند و خودشان نیز دچار ضعف ها و کاستی های درونی شده اند.

وی ادامه داد: آمریکا باید بجای بدعهدی ملت ایران را تکریم کند و او چاره ای جز این ندارد. او باید به جای زبان تحریم از زبان تکریم ملت ایران استفاده کند.

کد خبر 319238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.