پیشنهاد راه اندازی موزه آیین‌های عاشورایی در اصفهان/سرمایه تشیع دفاع از حریم ولایت است

استاندار اصفهان گفت: پیشنهاد می کنم نخستین موزه محرم و آیین های عاشورایی در اصفهان تاسیس شود و به عنوان اطلسی کامل در حوزه فرهنگ عاشورایی آغاز بکار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول زرگرپور دقایقی قبل در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در میدان امام درحال برگزاری است بیان کرد: اصفهان ما اینروزها شهری آسمانی است و گلبانگ ذکر و مدح فضای شهرمان را معطر ساخته و دلهای معرفت پیشگان را حال و هوایی دیگر بخشیده است.

وی افزود: اجتماع هزاران بلبل و نغمه خوان بوستان حسینی در گلستان شهیدان همیشه شاهد اصفهان و میزبانی پیرغلامان حضرت حسین بزرگترین افتخار برای ساکنان و شهروندان ولایت مدار اصفهان است و بر این توفیق بزرگ باید فخر فروخت و سر به سجده شکر سایید.

استاندار اصفهان ادامه داد: اینروزها البته حماسه بزرگ دیگری از شهیدان حسینی، شهید محسن حججی ما را به قافله سالار شهیدان بیشتر نزدیک کرده و خون تازه ای در رگ دوستداران مکتب شهادت جاری کرده است.

وی افزود: ذکر مصائب اهل بیت همراه با مناقب و منشور حیات بخش آنها همواره برای ما شعور آفرین بوده و اگر امام راحل می فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، حقیقت مسلمی است که ما را به ژرفای تاثیر مکتب حسینی در احیای دین بیشتر رهنمون می سازد.

وی سرمایه بزرگ تشیع را دفاع از حریم ولایت درهر زمان و مکان دانست و گفت: ضرورت حفظ این سرمایه معرفی رسالت ماست همچنان که پیش از ما مردان غیرتمند از خود گذشتند تا مکتب اسلام زنده بماند. پس صیانت از آیین های ارزشی که همواره مصونیت بخش و هدایتگر بوده اند، سنگربانی از اندیشه و فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد: ازسویی خطر تهاجم دشمنان دین خدا نقطه آسیبی است که در کمین جامعه دینی است و در این میان نقش برجسته مبلغان و ذاکران حسینی انکارناپذیر است.

وی توجه به محتوای اصیل و فنون مداحی را از جمله مولفه های ضروری برای ذاکرین دانست و گفت: همچنین گزینش اشعار حماسی و پرمغز از دیگر رسالت های شماست که بحمدلله عنایت ویژه ای به آن داشته اید.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می کنم نخستین موزه محرم و آیین های عاشورایی در اصفهان تاسیس شود و به عنوان اطلسی کامل در حوزه فرهنگ عاشورایی آغاز بکار کند./

کد خبر 319237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.