توجه به ایام غدیریه و جشن مباهله از تاسوعا و عاشورا مهم تر است

حجت الاسلام فرحزاد انعکاس خطبه‌های غدیریه و بررسی نکات مهم این خطبه‌ها را از جمله اولویت‌هایی برشمرد که می‌تواند مورد توجه اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد ضمن ارزش نهادن به ایام غدیریه و نیز جشن مباهله ای که در پیش داریم و با تاکید بر اینکه غدیر از عاشورا و تاسوعا مهم‌تر است، گفت: در ایام محرم مردم بصورت خودجوش موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی می زنند، و حتی در ایام فاطمیه مراسم های عزاداری مختلفی ازسوی مردم برگزار می شود، اما هنوز در ایام غدیر از این دست برنامه ها کم است، در صورتی که شما از هر مرجع تقلیدی و هر دانشمندی بپرسید عاشورا مهمتر است یا غدیر؟ جواب آنها غدیر است.

وی در ادامه به روایتی اشاره کرد و افزود: روایت داریم که امام معصوم سه بار قسم خورده است قطعاً غدیر مهم تر از عاشورا است و قطعاً غدیر از فاطمیه مهم تر است. حضرت زهرا فدای ولایت و امیرالمؤمنین و راه خدا شد.

حجت الاسلام فرحزاد تاکید کرد: غدیر یک جریان، یک فرهنگ و یک دین و مکتب است و ما باید آن را احیا کنیم. پس همانطور که ایام صادقیه، ایام فاطمیه، ایام محرم جا افتاده است، بیاییم غدیر را هم از این مهجوریت و غربت در بیاوریم.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به این موضوع که ما در ایران ایام عید را نادیده می گیریم خاطرنشان کرد: چرا باید جشن بزرگی چون غدیر به یک روز ختم شود و قبل و بعد از آن را مورد توجه قرار ندهیم؟

وی افزود: جشن مباهله ای که در پیش داریم از روزها و جشن های مهم شیعیان است و این در حالی است که در بعضی از مناطق ایران این جشن بزرگ نادیده گرفته شده و از روز بعد از غدیر سیاهپوشی محرم و استقبال از محرم شروع می شود که این اشتباهی بزرگ است.

انعکاس خطبه غدیریه مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد

حجت الاسلام فرحزاد استقبال از محرم را در فعالیت های دیگری مورد توجه دانست و افزود: چهل روز قبل از محرم زیارت عاشورا خواندن و حتی چندین ماه قبل از محرم گناه نکردن اعمال واجب تری برای استقبال از محرم است تا اینکه هنوز محرم شروع نشده و در ایام جشن غدیر و مباهله شهر را سیاهپوش کنیم که این شادمانی دشمنان اهل بیت و دشمنان امیرالمومنین را به همراه دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انعکاس خطبه‌های غدیریه و بررسی نکات مهم این خطبه‌ها از جمله اولویت‌هایی است که می‌تواند مورد توجه اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی قرار گیرد.

فرحزاد با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) هر کدام تعابیر مختلفی در مورد عید غدیر دارند، تصریح کرد: یک کلیپی در فضای مجازی دیدم که خبرنگاری با خیلی از افراد مصاحبه کرده بود که به نظر شما مهمترین روز یا شبی که امید دارید گناه شما آمرزیده می‌شود کدام است؟ خیلی‌ها گفتند: شب عاشورا، تاسوعا، عرفه، شب قدر! اکثراً گفتند: شب قدر. تا حدی جواب درست است ولی جواب اصلی این نیست. سؤال این است که مهمترین شب و روزی که خداوند از همه بیشتر می‌آمرزد، چه روزی است؟ هیچکدام جواب صحیح ندادند. ولی امام صادق (ع) فرمودند: «و یعتق من النار ضعف ما اعتق فی شهر رمضان و لیلة القدر و لیلة الفطر» در ماه رمضان خدا چقدر می‌آمرزد و از آتش جهنم آزاد می‌کند؟ هر شب یک میلیون، شب و روز جمعه و هر ساعتی یک میلیون، شب قدر عفو عمومی، شب آخر ماه رمضان و شب عید فطر، امام صادق فرمود: دو برابر ماه رمضان، شب قدر و شب عید فطر خدا در عید غدیر به برکت آقا از آتش جهنم آزاد می‌کند. این خیلی مهم است. امیرالمؤمنین واسطه رساندن خیر است و ما را از آتش جهنم در می‌آورد.

فرحزاد در ادامه افزود: یکی دیگر از مباحثی که باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم حوادث و مناسبت‌های مهم قبل و بعد از غدیر است چرا که ۲۵ مورد مناسبت مهم در ماه ذی‌الحجه داریم که باید مورد توجه قرار گیرند./

کد خبر 319009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.