کاهش ۷ درصدی زمان سفر در کل شبکه راههای کلانشهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان کاهش ۷ درصدی زمان سفر در کل شبکه راههای کلانشهر اصفهان، کاهش ۴.۲ درصدی مصرف سوخت وسایل نقلیه و کاهش ۶.۵ درصدی آلایندگی هوا را از جمله مزایای راه اندازی رینگ چهارم ترافیکی اصفهان خواند.

به گزارش ایمنا، علیرضا صلواتی  اظهارکرد: رینگ چهارم شهر اصفهان برای حفاظت از حریم شهر و اراضی کشاورزی و نیز جلوگیری از توسعه ناموزون شهر در دستور کار است، با اجرایی شدن این طرح مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زیربنایی برطرف می شود.
 وی افزود: رینگ حفاظتی شهر اصفهان حدود ۸۰ کیلومتر است که حدود ۴۵ کیلومتر این حلقه (معادل ۶۰ درصد مسیر) در داخل شهر اصفهان احداث می شود و ۱۰ درصد مسیر در محدوده دولت آباد، ۲ درصد در مسیر خورزوق، ۱۰ درصد در شهر ابریشم، ۵ درصد آن در محدوده شهر درچه، ۱۱ درصد آن در محدوده خمینی شهر و ۵ درصد در محدوده فرمانداری و بخشداری است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان رینگ چهارم را از اولویت های مدیریت شهری اصفهان در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ دانست و کاهش ۷ درصدی زمان سفر در کل شبکه راه های کلانشهر اصفهان، کاهش ۴.۲ درصدی مصرف سوخت وسایل نقلیه و کاهش ۶.۵ درصدی آلایندگی هوا را از جمله مزایای راه اندازی رینگ چهارم ترافیکی اصفهان خواند.
وی گفت: احداث و راه اندازی این رینگ میزان ترافیک، سوانح و حوادث در رینگ سوم را کاهش می دهد.
صلواتی با اشاره به اینکه امسال برای بخش زیادی از آزادسازی های مسیر رینگ، اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر مناطق ۱۴ ، ۱۵ و ۱۲ در حال آزادسازی مسیر رینگ چهارم هستند.
وی افزود: با احداث رینگ چهارم ترافیکی اصفهان، قفل ترافیکی شهر اصفهان باز و تردد ها به راحتی انجام می شود.

کد خبر 318801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.