آگاهی‌بخشی و روشنگری در جامعه وظیف اصلی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه اصلی دانشجویان را روشنفکری در سطح جامعه برشمرد و گفت: دانشجو در سایه آگاهی و بصیرت قشر پیشتاز در عرصه‌های مختلف اجتماع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرهاد رهبر در مراسم اختتامیه اولین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور که در محل دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد، گفت: شما دانشجویان نمایندگان عرصه فرهنگی جامعه هستید که با وحدت و همفکری می‌توانید در عرصه‌های وسیع و گسترده جامعه ورود پیدا کنید.

وی درباره جایگاه علمی دانشگاه آزاد نیز افزود: دانشگاه آزاد به جهت تولید علم، انتشار مقاله و نشریه در صدر دانشگاه‌های سراسر کشور قرار دارد که در رشته‌های مختلف علمی بالاترین توان و قدرت علمی را دارا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان شرکت‌کننده در این اردو را خطاب قرار داد و درباره وظیفه اصلی آنها گفت: وظیفه اصلی شما بعد از اتمام این دوره، آگاهی بخشی و روشنگری در سطح جامعه است و این امر نیازمند بصیرت و آگاهی خود شما دانشجویان است که در سایه این توانمندی بتوانید با تفکر و بصیرت افزایی اصلی‌ترین فعالان عرصه فرهنگی باشید.

وی وظیفه اصلی دانشجویان را روشنفکری در سطح جامعه برشمرد و بیان داشت: دانشجو در سایه آگاهی و بصیرت قشر پیشتاز در عرصه‌های مختلف اجتماع است که در آینده می‌تواند به عنوان متخصصین و مدیران این جامعه بهترین عملکرد را داشته باشد.

رهبر، دیگر وظیفه دانشجویان را آشنایی با مسائل روز جامعه بیان کرد و ادامه داد: جامعه نیازمند دانشجوی فعال و متحرک است که این فعالیت و تحرک نیز در سایه آگاهی و بصیرت به دست می‌آید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دانشجو باید مطالبه‌گر باشد یعنی بداند درد جامعه چیست و درد جامعه را از مسؤولان مطالبه کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شما قشر روشنگر و بصیر جامعه زمانی مطالبه‌گریتان مؤثر است که با مطالعه و بررسی همه ابعاد در تصمیم سازی مشارکت کنید و این امر تنها در سایه ایمان و معنویت و اتحاد به دست می‌آید و نیازمند تشکیل گروه‌های مطالعاتی است که بتوانید آسیب‌های جامعه را شناسایی و به گوش مسؤولان امر برسانید و با ورود به این عرصه می‌توانید یک دولت دانشجویی تشکیل دهید.

منبع: فارس

کد خبر 318481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.