ایجاد اشتغال تنها راهکار مبارزه با مفاسد اجتماعی

گلپایگان-فرماندار گلپایگان گفت: تنها راهکار مبارزه با مفاسد اجتماعی ایجاد اشتغال در کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین فراست در آیین افتتاح و بهره برداری از کارخانه تولید کارتن و شانه تخم مرغ در شهرک صنعتی سعیدآباد، اظهار داشت: برای کاهش مفاسد اجتماعی در جامعه، کاهش آمار زندانیان بدهکار  و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باید زمینه تولید و ایجاد اشتغال در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خشکسالی زنگ خطر در روستاهای گلپایگان است، تصریح کرد: برای جوانان باید ایجاد اشتغال یکی از هدف‌های مهم سیاستگذاری کشور قرار گیرد، و در راستای ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در روستاها که نیاز اولیه آنها آب کشاورزی است اقدام شود.

فرماندار گلپایگان بیان داشت: برخی محصولات تولیدی کشاورزی از جمله تنباکو نفعی برای مردم ندارد و از سوی دیگر مصرف تولید آن نیز برای مصرف کنندگان زیان آور است  با توجه به وضعیت کم آبی کشاورزی باید به سمت و سوی تولیدات محصولات استراتژیک و مورد نیاز کشور برود.

وی با اشاره اینکه با راه اندازی فاز نخست این کارگاه تولید کارتن و شانه تخم مرغ برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد شده است،  افزود: باید نسبت به تعطیلی یا تعدیل نیرو در کارگاه‌های دیگر ممانعت شود چرا که  بیکار شدن یک نفر با زندانی شدن یک نفر مواجه می‌شود.

فراست بیان کرد: در راستای ایجاد کارخانه تولید کارتن و شانه تخم مرغ با پیگیری های در وزارت بهداشت، در سال ۹۵ نسبت به آماده سازی آن اقدام شد.

وی افزود: دستگاه تولید شانه تخم مرغ از کشور چین خریداری شده است، هزینه صرف شده برای ساخت کارگاه و استقرار دستگاه شانه تخم مرغ ۲ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: استفاده از ضایعات غیر آخار که در اغلب کارخانجات تولید کارتن مورد استفاده تولید کنندگان قرار می گیرد اما در این کارگاه استفاده نمی‌شود./

کد خبر 318313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.