استفاده از اینترنت اشیاء، گامی نوین در نورپردازی شهری

مدیر گروه پروژه یابی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه اینترنت اشیاء تکنولوژی نوپایی در ایران است گفت: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گامی نوین در استفاده از اینترنت اشیاء با تولید دستگاه «همراه نور» در نورپردازی شهری برداشت.

نوید ناصری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این دستگاه می تواند بیانگر یک سامانه IOT باشد، جهت نصب و استفاده در فضای شهری  به ویژه پارک ها و فضای سبز که شهروندان  بتوانند از طریق تلفن همراه، نور دلپذیر و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین با استفاده از امکان سیستم زمان بندی نور، از طریق این دستگاه می توان در هزینه و مصرف انرژی فضاهای عمومی شهر صرفه جویی قابل توجهی نمود.

وی با اشاره به اینکه که IOT در حقیقت ابزار اولیه تحقق شهر هوشمند است، افزود: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بهره گیری از اساتید مجرب و مهندسان با تجربه، آماده ارائه مشاوره به کلیه دستگاه های اجرایی و همکاری با تمامی شهرداری های کشور جهت اجرای این پروژه است.

ناصری مشخصات این دستگاه را قابلیت اتصال شبکه از طریق استاندارد یا Wi-Fi ، امکان اتصال مستقیم به تلفن همراه از طریق Wi-Fi، قابلیت تولید و استفاده به دو صورت صنعتی و معمولی عنوان کرد.

مدیر گروه پروژه یابی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه با نسل سوم کامپیوترها مواجه هستیم و این تکنولوژی نوپایی در ایران است؛می توان کنترل اشیاء را با سامانه اینترنت در دست گرفت. 

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، با توجه به رویکرد روز افزون فناوری های رایانه ای و فرارسیدن موج جدیدی از تغییرات و تحولات تحت عنوان IOT( اینترنت اشیاء)، جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با ارائه دستگاه کنترل روشنایی برای لامپ های lED، در راستای روشنایی شهری گام برداشته است.

کد خبر 317737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.