مرغ سبز دهاقان در سفره شهرضایی ها

دهاقان–با وجود اینکه شهرستان دهاقان یکی از شهرستان هایی که در تولید مرغ سبز پیشتاز است اما با توجه به ارزش غذایی بالای مرغ سبز شهرضایی هایی استقبال بیشتری می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، از ۸ واحد تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک استان اصفهان، تنها یک واحد در دهاقان فعال است که شهرضایی ها بیشتر از این تولید سود می برند.

"مرغ سبز" همان مرغ بدون آنتی بیوتیک است. یعنی این مرغ ها هیچ نوع آنتی بیوتیک و داروهای ضد کوکسی دیوزی مصرف نکرده اند. کوکسی دیوز نوعی بیماری انگلی طیور است؛ معمولا مرغداری ها برای پیشگیری از ابتلای مرغ های خود به این نوع بیماری، داروی کوکسی دیوز که نوعی آنتی بیوتیک است، به مرغ ها می دهند اما همان طور که گفتیم، مرغ های سبز هیچ نوع آنتی بیوتیکی دریافت نمی کنند.

امروزه به دلیل افزایش نرخ مرغ سبز کمتر کسی است که پول خود را برای خرید به این نوع گوشت سالم سفید خرج کند و بازارخوبی هم ندارد.

تولید بالا و تقاضاپایین

محمدرضا قاسمی رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان در جلسه کارگروه بهداشت و سلامت، اظهار داشت: دهاقان یکی از شهرستان های پیشتاز استان اصفهان در زمینه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک است،

وی باتوجه به قیمت بالای این مرغ، افزود: ارزش غذایی بسیار بالا دارد و یکی از محصولات سالم به شمار می آید.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهاقان، از رستوران دارها و واحدهای عرضه محصولات غذایی خواست از این گوشت سالم استفاده کنند تا هم تولید کنسل نشود و هم مردم از غذای سالم استفاده نمایند.

قاسمی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل تقاضای کم و تولید زیاد و همچنین عرضه آن در بازار شهرضا، تولیدکنندگان ما از این وضعیت رضایت ندارند.

تولید ۵۰ تن مرغ سبز در دهاقان

صحفی تولیدکننده مرغ سبز در دهاقان، در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از تولید ۵۰ تن مرغ بدون آنتی بیوتیک در فاصله زمانی ۵۰ روزه خبرداد.

وی از حمایت نشدن تولیدکنندگان مرغ سبز در استان اصفهان اظهار گلایه کرد و گفت: به گفته مسئولان اداره کل دامپزشکی استان، تنها یک واحد در دهاقان فعال است که این شهرستان در این زمینه پیشتاز استان است.

این تولید کننده افزود: بدنبال تاسیس یک شرکت مرغ سبز در شهرستان هستیم اما چون از تولیدکنندگان حمایت نمی شود، آنها که مجوز تولیدگرفته اند نیز ریسک نمی کنند و قدم جلو نمی گذارند.

صحفی خاطر نشان کرد: بااینکه ما تولیدکننده هستیم اما از فروش رضایت نداریم و حتی استان نیز برای تامین مرغ از بازار های شمال کشور استفاده می کنند و از آنجا مرغ وارد می نمایند.

           

کد خبر 317659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.