سرزمین وحی در ایام حج خالی از مسلمین نباشد/عربستان سعودی به قوانین بین المللی پایبند نیست

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت سفر به سرزمین وحی گفت: حتی باید در صورتی که مسلمانان اعتصاب نمودند و کسی به حج نرفت در ایام حج حکومت با هزینه خود تعدادی از مسلمانان را به سرزمین وحی بفرستند چون در این ایام نباید سرزمین وحی خالی از مسلمانان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عید قربان افزود: اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت بنا گردیده است.

سرزمین وحی نباید در ایام حج خالی از مسلمین باد

وی با اشاره به ضرورت سفر به سرزمین وحی ادامه داد: حتی باید در صورتی که مسلمانان اعتصاب نمودند و کسی به حج نرفت در ایام حج حکومت با هزینه خود تعدادی از مسلمانان را به سرزمین وحی بفرستند چون در این ایام نباید سرزمین وحی خالی از مسلمانان باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت انجام اعمال حج بیان داشت: باید حج را در همان سال استطاعت انجام داد.

وی در بخش پایانی این بخش از سخنان خود از حج با عنوان یک کنفرانس اسلامی یاد کرد و گفت: از همه جای دنیا مسلمانان در این این اجتماع دور هم جمع می شوند.

شمار زیادی از مسلمانان به دلیل بی کفایتی آل سعود  کشته شدند

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به کشتار شمار زیادی از مسلمانان در دو سال گذشته در عربستان اشاره داشت و گفت: بی کفایتی آل سعود سبب شد تا این فاجعه رخ دهد.

طباطبایی نژاد به جنگ یمن نیز اشاره داشت و گفت: ریختن خون انسان‌ها جایز نیست حال اینکه این اقدامات وحشیانه در ماه‌های حرام نیز از سوی آل سعود در حال انجام است، عربستان سعودی نه به قوانین بین المللی و نه به شرع و دین پای‌بند نیست.

وی در ادامه به امنیت حاکم در ایران اسلامی نیز اشاره داشت و تصریح کرد: این امنیت به سبب چشم های بیدار جوانان ما در بخش های مختلف بخصوص پدافند هوایی است حتی اجازه ورود پرنده غیر مجاز را به آسمان ایران نمی دهند.

ضرورت برگزاری رونق جشن‌ها در عید غدیر

وی در خطبه دوم از عید فطر و عید قربان با عنوان دو عید بزرگ اسلامییاد کرد و بیان داشت: البته میلاد ائمه و عید غدیر خم عید همه مسلمین است اما به آن توجه ندارند و امیدوارم مساجد را در شب و روز عید غدیر رونق داده و عظمت این عید را به همه نشان دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش پایانی سخنان خود به شکست داعش در سوریه و عراق اشاره داشت و گفت: این شکست ضربه مهلک و کاری به آمریکا و صهیونیست‌ها بود . بسیاری از سیاستمداران آمریکا در این تفکر بودند که داعش ابزاری است برای دور کردن ایران از منطقه است که اکنون این خیال خام آنها مشخص شد.

امام جمعه اصفهان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: آمریکایی ها بیهوده تصور آقایی در جهان را در سر دارند و از سوی دیگر سربلندی ایران به واسطه فداکاری شهدای چون شهدای مدافع حرم است.

کد خبر 317632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.