تقوا، نظم و ساده زیستی شهید رجایی را الگو کرد/ تشریفات مسئولان مردم را آزرده خاطر می کند

وزیر صنعت گفت: اگر بخواهم به چند خصیصه این شهدا اشاره کنم باید چند عنصر را مورد توجه قرار داد که نخست تقوا و پرهیزکاری بود؛ نکته دیگری که در زندگی شهید رجایی بسیار مورد توجه بود نظم و انظباط بود و همواره رأس ساعت مقرر به کارهایش رسیدگی می کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، به مناسبت هفته دولت دقایقی پیش سخنرانی محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مسجد مصلای قدس اصفهان آغاز شد.

وی افزود: بسیار خوشنودم که امروز در خدمت مردم تلاشگر اصفهان هستم و امروز با نمایندگان این شهر به بازدید یکی از واحد های صنعتی، ذوب آهن رفتم؛ سخنرانی در چنین مجلسی که به نام شهداست و در مسجد است آسان نیست و شهادت امام باقر(ع) را تسلیت عرض می کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: دولت شهید باهنر و شهید رجایی دولت زمان کوتاهی بر قدرت نشست و بر ایران اسلامی در حوزه قوه مجریه حکم راند؛ برکات اخلاقی و سجایای اخلاقی این دو بزرگوار که در کار و عمل مورد توجه بود سبب شد تا این شهیدان الگوی مدیریت اسلامی شوند و جاودان باقی بمانند.

وی ادامه داد: اگر بخواهم به چند خصیصه این شهدا اشاره کنم باید چند عنصر را مورد توجه قرار داد که نخست تقوا و پرهیزکاری بود؛ نکته دیگری که در زندگی شهید رجایی بسیار مورد توجه بود نظم و انظباط بود و همواره رأس ساعت مقرر به کارهایش رسیدگی می کرد؛ خصلت دیگر ساده زیستی بود و به زندگی عرفی مردم توجه داشت و به عرف مردم احترام می گذاشت؛ همواره برای مردم زمان داشت و هیچگاه با مردم بدرفتاری نکرد.

شریعتمداری بیان کرد: مردم با امید به مسئولان مراجعه می کنند و زیبنده مسئولی نیست که حتی اگر خسته است با مردم با بی حوصلگی رفتار کند؛ شهید رجایی حتی زمانی که در سفرها مسئولان به استقبالش می آمدند ناراحت می شد چراکه رسیدگی به مردم از سوی مسئولان برای او در رأس امور بود؛ امروز برخی مسئولان به دنبال تشریفات هستند و چون مردم زندگی نمی کنند و این سبب آرزده خاطر شدن مردم می شود.

وی اشاره کرد: شهید رجایی در سفری که به مشهد داشت زمانی که وارد آستان قدس شد سفره رنگینی را مشاهده کرد و ایشان از این مسئله ناراحت شدند و آن غذا را نخوردند؛ نباید غذایی که کارمندان و مردم می خورند با غذای مسئولان متفاوت باشد؛ ما باید به این مسیر بازگردیم.

وزیر صنعت ابراز کرد: به لطف الهی و برکت خون شهدا جمهوری اسلامی خدمات زیادی را در این سالها داشته و در دولت یازدهم وزیر بهداشت برای توسعه فضای بهداشتی و درمانی خدمات بسیاری کرد؛ اینها خدمات بزرگ جمهوری اسلامی است اما در برخی زمینه ها به ویژه در زمینه اشتغال با مشکل مواجه هستیم و بی دلیل نیست که امروز رهبر انقلاب بزرگترین معضل کشور را بیکاری می دانند و باید با جذب سرمایه داخلی و خارجی در رفع بیکاری تلاش کنیم و با ایجاد آرامش جامعه را به سمت وحدت هدایت کنیم تا کار و تلاش در این کشور بروز و ظهور یابد؛ همچنین نظام مهارتی در آموزش و پرورش ما اجرا شود تا دانش آموز پس از تحصیل دارای مهارت باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه نهاد ها باید برای اشتغال همت کنند؛ می توانیم در این کشور اشتغال ایجاد کنیم و امیدواریم بتوانیم در دولت دوازدهم اشتغال را حتی در نقاط محروم ایجاد کنیم.

کد خبر 317339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.