از جوشش خون شهید همه آمدند/فریدن رو سفید شد + تصاویر

فریدن - امروز؛ قدومی به نوازش خاک فریدن فرود آمد که شهید حججی در لحظه وداع بر آن ها بوسه زده بود..

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، مراسم استقبال از خانواده شهید سرافراز، محسن حججی صبح امروز با حضور خیل عظیمی از مردم شهید پرور شهرستان فریدن در محل کانون جوانان شهر داران(سالن سپاه) برگزار شد.

از ساعت ها قبل از شروع مراسم؛ قشرهای مختلف مردم فریدن و شهرستان های همجوار برای شرکت در این برنامه خود را به خیابان شهید بهشتی-سالن سپاه رسانده بودند.

مقدمات و فضای مورد نیاز برای استقبال از خانواده معزز شهید محسن حججی  از روز های قبل آماده شده بود و انبوه بنر ها و دست نوشته هابا مضمون" مهمان داریم" ، " خوش آمدید"  و نیز  متن هایی درباره "شهدای مدافعان حرم" حال و هوای خاصی به مراسم داده بود.

امروز؛ قدومی به نوازش خاک فریدن فرود آمد که شهید حججی در لحظه وداع بر آن ها بوسه زده بود و انسان هایی مهمان دل ها بودند که قصه استقامت و صبوریشان زمان را با خود برده است.

پدران و مادران مقتدری که شیرمردانی هم چون محسن حججی را می پرورانند که تا همیشه لرزه بر تن ابلیس های زمانه بیفتد.

سه شنبه بی روزمرگی فریدن؛ سرشار از حقایقی بود که پرده غفلت را از آستان چشم ها کنار زد و بار دیگر حادثه های سرتاسر شور و دلدادگی را زنده کرد.

هر چه بود از کربلا و از سر بریده ارباب بود؛ از زیبائی هایی که پیش چشمان زینب آرامشگر تپش های کوبنده قلب ها شد.

در عشق بازی دل ها؛ همه بغض ها به طواف حرم آمد تا غیرت مدافعانش بار دیگر عرق شرمندگی را بر پیشانی زمان بنشاند.

حضور مسئولان شهرستان در کنار مردم و یکی شدن رنگ ها و دسته ها برای تعظیم در برابر مقام شهید وحدتی وصف ناپذیر را به نمایش گذاشت.

مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ در صفوف به هم فشرده پای درس ایستادگی نشستند و چشمه چشم ها جوشش آغاز کرد و سرها به گریبان فرو رفت.

این "جوشش خون شهید" بود که صف ها پیوسته و پیوسته تر شد و دل ها لرزان و بی قرار تر...!

همهمه هر چه بود آداب زیارت بود؛ دست ها به نشانه سلام و احترام بر سینه بود و نگاه ها در جست و جوی مغناطیسی به نام مادر شهید و اقیانوسی به نام پدر.

 انگار همه می خواستند "محسن "شوند برای سخاوت یک مادر؛ و سرباز شوند برای اقتدار یک پدر..آری  امروز فریدن در آزمون وفاداری رو سفید شد.

این مراسم؛ شور و حالی شگفت داشت که هرگز در وصف نخواهد گنجید؛ چرا که یک سر همه ماجرا را جلوتر از زمان به نگارش در آورده است.

تنها می توان گفت" شهدا مانده اند و زمان ما را با خود برده است"...

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 317326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.