جشنواره عمران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز بکار کرد

صبح امروز جشنواره عمران سلامت به مدت سه روز تا هشتم شهریور سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز بکار کرد. در جشنواره عمران سلامت اصفهان نمایشگاه های مختلفی از دستاوردهای عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صبح امروز در آیین افتتاحیه جشنواره عمران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طی چهار سال گذشته در راستای اجرای طرح تحول سلامت نظام درمانی کشور دستخوش تغییرات بسیار شد و در همین راستا در بخش عمران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت.

دکتر طاهره چنگیز ارائه این خدمات را مشابه جراحی عروق عنوان کرد و افزود: یکی از دشوارترین رشته های پزشکی جراحی عروق است چراکه باید عروق آسیب دیده بیمار زنده را ترمیم کرد و رگ جدید پیوند زده می شود، همه این ها درحالی است که باید بیمار زنده بماند.

وی ادامه داد: فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح تحول سلامت هم همین گونه بود. 

رگ‌های عمرانی درمان استان اصفهان ترمیم شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: مجموعه خدمات ارائه شده از سوی مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی چهار سال گذشته به این صورت بود که در حین ارائه خدمت  و بدون تعطیل کردن خدمات ترمیم ها و بازسازی ها صورت گرفت.

وی افزود: اکنون رگ ها ترمیم شده و این مجموعه جدید نیازمند خون و اکسیژن تازه است.

چنگیز بیان کرد: اینکه بسته های جدید در جهت ارتقای خدمات سلامت در بخش های آموزشی و پژوهشی تدوین شد. که اجرای بخشی از این طرح ها در دست دولت است و مابقی همت جمعی مدیران را می طلبد. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه مردم انتظار ارائه خدماتی با کیفیت بهتر را دارند، تصریح کرد: بدون تکمیل بودجه و تسهیل فرآندهای پایش مستمر خدمات در مجموعه جدید با ایده های جدید نمی توان به موفقیت دست یافت.

معرفی فعالیت ها و دستاوردهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان هدف جشنواره عمران سلامت

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این جشنواره با هدف معرفی فعالیت ها و دستاوردهای عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان در دولت یازدهم و طرح تحول نظام سلامت به مدت سه روز برگزار می شود.

دکتر علیرضا یوسفی افزود: فعالیت های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چهار سال گذشته در چند بخش انجام شده که شامل افزایش تخت های بیمارستانی، ایجاد بخش های ویژه بیمارستانی، بلوک های زایمانی و مرکز غربالگری سرطان، ساخت کلینیک های تخصصی و افزایش فضاهای بهداشتی است. 

وی اضافه کرد: استان اصفهان همواره در همه زمینه ها پیشتاز بوده و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کمک همت بالای مدیران آن این پیشتازی در عرصه موفقیت طرح تحول سلامت را حفظ کرده است.

وی بیان کرد: در ۴ سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار متر توسعه و مرمت فضاهای بهداشتی و درمانی را داشتیم و این مسئله به تعبیر بنده نامعادله ای به اندازه ۳ بزرگتر از ۲۰ است، اعتراف می‌کنم که کاری جهادی به معنای واقعی در این راه صورت گرفته است.

یوسفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر توانسته ایم برنامه های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در راستای موفقیت طرح تحول سلامت را با توجه به توان دانشگاه به خوبی پیش ببریم.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان فعال است، افزود: برای ایجاد هر تخت بیمارستانی باید منابع فیزیکی مورد نیاز آن مانند تاسیسات مورد نیاز، فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی دیده شود.

وی گفت: افزایش فضاهای بهداشتی نیز شامل خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و آزمایشگاه های جامع است.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره عمران سلامت اصفهان نمایشگاه های مختلفی از دستاوردهای عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: اصفهان یکی از استان های با بهترین عملکرد در زمینه عمران سلامت در کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در 4 بیمارستان آموزشی کاشانی، خورشید، امین و فیض گفت: بیمارستان کاشانی را از خاک بلند کردیم و بیمارستان امین را نجات دادیم اما بیمارستان فیض نیاز به توسعه 8 هزار متری داریم که مجوزهای آن را گرفته‌ایم و در حال حاضر ساختمان در مرحله تاسیسات قرار داد.

جشنواره عمران سلامت ششم تا هشتم شهریور سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است. تیر ماه امسال جشنواره عمران سلامت به صورت سراسری در تهران برگزار شد و پس از آنها این جشنواره به صورت استانی در برخی استان ها مانند البرز و آذربایجان شرقی برگزار شد و شهریور ماه نیز در اصفهان آغاز بکار کرد.

کد خبر 317097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.