گزینه شهرداری اهواز به یزد رفت

رئیس شورای شهر اهواز گفت: بومی و غیربومی بودن را برای انتخاب شهردار مبنا قرار ندادیم بلکه شرایط و همچنین وضعیت موجود را برای انتخاب گزینه مناسب در اولویت قرار دادیم.

به گزارش ایمنا، جعفر فلسفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار بود امروز ساعت ۹ جلسه ای به منظور انتخاب شهردار داشته باشیم که لغو شد.
وی افزود: در فرآیند رسیدن به گزینه نهایی تمام توجهات روی یکی از گزینه ها به اسم «جمالی نژاد» شهردار قبلی اصفهان متمرکز شد؛ در نشست های با این گزینه یک سری نکات را به ما اعلام کرد که باید مبنایی برای پیگیری های بعدی قرار می گرفت.
رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: یکی از نکات اعلامی ضرورت وحدت و همدلی در بین اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار بود. انتظار داشتیم حداقل۱۰ تا ۱۱ نفر از اعضای شورای شهر به جمع بندی برای انتخاب وی رسیده باشند.
فلسفی بیان کرد: تقاضای دیگر از سمت استان های دیگر هم برای انتخاب جمالی نژاد وجود داشت؛ آن حد نصاب حداقلی یعنی کسب هشت رأی موافق برای جمالی نژاد در شورای شهر به دست آمد.
وی تأکید کرد: تمام تلاش خود را تا آخرین لحظه برای انتخاب این گزینه به کار گرفتیم و این پیام به جمالی نژاد منتقل شد که هشت رأی موافق برای شهردار شدن وی وجود دارد ولی به هر حال متوجه مباحثی مثل گزینه بومی از استان هم شده و به ما تأکید داشت که اگر گزینه بومی مناسبی هست واقعا در اولویت قرار بگیرد.
رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: همزمان با ما یزد هم دنبال انتخاب جمالی نژاد بود که در آخرین لحظات این فرد به عنوان شهردار یزد انتخاب شد.
فلسفی ادامه داد: بومی و غیربومی بودن را برای انتخاب شهردار مبنا قرار ندادیم بلکه شرایط و همچنین وضعیت موجود را برای انتخاب گزینه مناسب در اولویت قرار دادیم.
وی یادآور شد: دوست داریم شاهد اتفاقات مثبت و جدیدی در شهرداری اهواز باشیم؛ قطعا یکی از نکات کلیدی که به آن توجه داریم همین عدم دخالت در انتصابات و کارهای اجرایی شهرداری است.
رئیس شورای شهر اهواز اضافه کرد: در ارتباط با سایر گزینه ها امکان اظهارنظر ندارم چون امکان ایجاد شائبه را به وجود می آورد و در نهایت برای انتخاب شهردار تابع جمع بندی نهایی هستم.
فلسفی در ارتباط با تهدید پیامکی جمالی نژاد گفت: چنین نکته ای به من اعلام نشده و اولین بار است که چنین مسئله ای را می شنوم. جمالی نژاد با بررسی فضای مجازی متوجه ایجاد حواشی شده بود.
وی در ادامه گفت: اینکه خیلی ها به شورای شهر نظر دارند به هر حال وجود دارد؛ در کنار مسئولان، نهادها و حتی مردم هم نظراتی دارند چون برایشان مهم است که شهردار آینده چه کسی است.
رئیس شورای شهر اهواز تأکید کرد: زیربار هیچ نوع دخالتی نمی رویم و این نوع انتخاب با لابی و فشار را برای شهردار سم می دانیم. البته توصیه داشتن خوب است و به صورت مداوم پیامک هایی برای ما ارسال می شود ولی اصلا زیربار هیچ دخالتی نمی رویم.
فلسفی در ارتباط با بدهی۵۰۰ میلیارد تومان شهرداری اهواز بیان کرد: اعضای شورای شهر پنجم دغدغه های به جایی داشتند و به صورت شبانه روزی تلاش هایی را داشتند؛ نوع بدهی ها متفاوت است و به شکل های مختلف می توان برای پرداخت آن تلاش کرد.
وی در ارتباط با زمان مشخص پرداخت بدهی ها و شکل وصول آن اظهار کرد: هیچ اطلاعی ندارم و نمی توانم وعده ای در این زمینه بدهم؛ به هر حال بحث درآمدزایی و وصول این مطالبات باید خود شهردار تصمیم بگیرد.
کد خبر 316865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.