کشور نگاه نو و خلاقیت اصفهان را پسندید

شهردار اصفهان گفت: شهر اصفهان در ایام نوروز فعالیت های متفاوتی را اجرا کرد و این فعالیت باعث شد تا کشور نگاه نو شهر اصفهان را بپسندد.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی نژاد  در این مراسم اظهار کرد: تمام ارگان ها ، سازمان ها و دستگاه های اجرایی اقداماتی شایسته ای برای نوروز سالجاری انجام دادند تا مسافران در شهر پویا و خلاق اصفهان احساس آرامش کنند.

وی افزود: انسجام و همدلی دستگاه های اصفهان در ایام نوروز در کمتر شهری دیده می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تم نوروز سالجاری "اصفهان متفاوت " بود و با این تم فعالیت خود را آغاز کردیم،‌ گفت: در این مدت کشور اصفهان را دید و نگاه نو اصفهان را پسندید .

جمالی نژاد با بیان اینکه خیلی از شهرهای کشور رویکردهای اصفهان را به کار می گیرند، گفت: اصفهان هر چقدر افتخار کسب کرده مرهون همت و تلاش همه ارگان ها و سازمان هاست.

وی گفت: در بسیاری از شهرها به دلیل پایان کار دوره چهارم شورای شهر ،  فعالیت ها متوقف شده اما تا به امروز نیز شهر اصفهان در حال تکاپو و افتتاح پروژه هاست.

باید برای اسکان مسافران نوروزی چاره ای اندیشید

احمدرضا مصور جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در نورز ۹۵ و ۹۶ به همت ارگان ها و سازمان ها  اقدامات نو و ارزنده ای به گردشگران و میهمانان نورزی ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه نوروز سال ۹۶  متفاوت و بسیار جذاب بود، گفت: نتایج نظر سنجی ها گردشگران نیز در نوروز سالجاری بسیار خوب بود چرا که آنان امسال نوروز متفاوتی را در اصفهان گذراندند.

مصور ادامه داد: از فعالیت های شورای دوره چهارم و شهرداری صمیمانه تشکر می کنم چرا که با یک فعالیت جمعی شهری خلاق و متفاوت را به نمایش میهمانان نوروزی گذاشتند.

جانشین رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان تنها شهری است که تمام مسافران جایگاهی برای خواب دارند اما باید برای اسکان مسافران فکری جدیدی کرد، گفت: شهرداری در این چند ساله برای اسکان مسافران کمک های فراوانی کرده است.

اصفهان یکی از قطب های درمان است

احمد رضا مرادی مسئول کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: با برنامه ریزی های دقیقی که کمیته اسکان برای اقامت مسافران در نظر گرفت، خوشبختانه مشکلی برای آنان پیش نیامد.

وی با اشاره به اینکه برای اسکان مسافران نوروزی هتل ها و مهمان پذیرها در اولویت قرار داشتند ، گفت: همچنین منازل استیجاری، مدارس آموزش و پرورش، خوابگاه های دانشجویی و کمپ باغ فدک برای اسکان موقت مسافران نوروزی در نظرگرفته شده بود.

مرادی با بیان اینکه مسافرت در ایام نوروز در کشور  به صورت تجمعی است از همین رو پتانسیل و زیر ساخت های شهر جوابگویی این حجم جمعیت را ندارد، گفت: باید زیر ساخت های شهر را برای اسکان مسافران نوروزی ارتقاء دهیم.

مسئول کمیته اسکان ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه در چند سال اخیر اصفهان به شهر گردشگری درمان تبدیل شده  است ، خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از قطب های درمان است از همین رو از شهرهای اطراف برای درمان به شهر اصفهان می آیند لذا  باید برای اسکان افرادی که برای درمان بیماری خود به شهر می آیند فکری شود.

اصفهان شهر توریستی و گردشگر پذیر است

بهزاد بزرگزاد  مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان با توجه به ابنیه تاریخی که دارد یک شهر توریستی ، به دلیل رودخانه زاینده رود یک شهر ساحلی و به دلیل وجود کوه صفه، یک شهر کوستانی است از همین رو اصفهان به یک شهر توریستی و گردشگرپذیر تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز برای آرامش و امنیت مسافران فعالیت زیادی انجام شد، گفت:‌ در ایام نوروزی تعدادی بروشور و بنر برای جلوگیری از حوادث و آموزش نکات ایمنی در بین مسافران توزیع و آموزش های چهره به چهره ای در باغ فدک برای گردشگران و شهروندان برگزار شد.

 مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه در مدارس نیز به  خدمه مدارس آموزش های لازم برای پیشگری از حوادث و رعایت نکات ایمنی ارائه شد، خاطرنشان کرد: همچنین در ایام نوروز از تمام هتل ها و محل های اقامتی مسافران نیز بازدید و نکات ایمنی گوشزد شد.

بزرگزاد با بیان اینکه یک هفته ای که در نوروز رودخانه زاینده رود باز بود غواصان در حاشیه رودخانه حضور داشتند، عنوان کرد: تمام نیروهای سازمان آتش نشانی در ایام نوروز به صورت ۲۴ ساعته فعال بودند تا مسافران و شهر در ایمن باشند.

رشد مراکز گردشگری در شهر 

کامران هارونی مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد:  با توجه به سیاست های ستاد مرکزی هماهنگی خدماتی کشور با  شعار نوروز ۹۶ نوروز متفاوت فعالیت خود را آغاز کردیم،

وی افزود: درمراکز اقامتی ۳۲۰ تا ۳۵۰ هزار نفر برای اسکان در خوابگاه ها، ورزشگاه ها، زائر سراها و غیره پیش بینی شده بود که بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر ظرفیت برای شهر اصفهان و مابقی نیز برای  ۲۳ شهرستان دیگر در نظر گرفته شد.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد: در کل استان نزدیک به ۲ میلیون  و ۸۳۰ هزار نفر مسافر وجود داشتند که از این تعداد نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به شهر اصفهان آمده بودند.

هارونی با اشاره به اینکه در نوروز سال جاری بازدید از مراکز جاذبه های گردشگری رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است، عنوان کرد: در ایام نوروز ۵ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند.

وی با تاکید بر اینکه در ۱۵ شهرستان استان نمایشگاه های صنایع دستی برگزار شد ، عنوان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری در اصفهان زبانزد بود به طوری که اصفهان نیز به عنوان یک شهر برتر مدیریت گردشگری درکل کشور مطرح شد.

هارونی ادامه داد: ۱۵۰ جلسه در کل ۲۴ شهرستان برای ستاد هماهنگی خدمات شهر برگزار شد که از این تعداد نیز ۱۷۰۰ بند و مفاد مصوب شد.

مشاور مدیر کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد:  بعد از اصفهان نیز کاشان از نظر اقامتی و بازدید از آثار تاریخی رتبه دوم را کسب کرد.

کد خبر 316139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.