آزادگان سند زنده فداکاری و ایثار شهدا هستند

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند و این عزیزان دلی بزرگتر از اقیانوس داشتند، از دنیا بریدند و تسلیم رضای خداوند شدند و لقب آزاده گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در ائین بزرگداشت بازگشت آزادگان سرافراز شهرستان لنجان اظهار کرد: با آغاز تجاوز عراق به ایران، هزاران نفر از مردم ایران، نظامی و بسیجی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند و در طول جنگ تحمیلی در کنار پیروزی های رزمندگان اسلام که در نهایت منجر به عقب راندن رژیم بعث از سرزمین عزیزمان تا قلب عراق شد، تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس نیز به اسارت نظامیان بعثی درآمدند که با عنوان «آزادگان» نامیده می شوند.

وی افزود: آنچه که آزادگان را در طول اسارت معنا کرد، صبر و مقاومت آنها بود و در عین اینکه اسارت یک تلخی ذاتی دارد، اما در عمق معنا و فلسفه‌ای که ازادگان به واسطه آن به جبهه آمدند و در راستای آن در جبهه مقاومت کردند و لاجرم به علل نظامی و امنیتی به اسارت درآمدند.


امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی در واقع باید گفت تن و جسم رزمنده بود که اسیرمی‌شد، اما در عالم معنا آن فرد آزاده بود و آزاده می‌ماند و در حال حاضر آزاده هم هست، به این شکل که چنان مقاومت می‌کرد و چنان رفتاری از خود نشان می‌داد که خود عراقی‌ها بارها و بارها اذعان داشتند که ما اسیر شما هستیم و نه شما اسیر ما و این سخن را حتی نماینده صلیب سرخ که در جنگ‌های مختلفی حضور داشتند، به شکل‌های مختلفی اقرار می‌کردند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت امام خمینی (ره) یک نسل سلحشور تربیت کرد که ذخیره‌ای برای دفع تجاوز دشمنان و بقای انقلاب بود و این همان نسلی بود که امام (ره) خرداد ۴۲ وعده‌اش را داده بود و از امام سوال کرده بودند که سربازان شما کجا هستند تا با رژیم ستم‌شاهی مبارزه کنند، گفته بودند که، سربازان من در گهواره‌ها هستند.

باقریان اضافه کرد: این نسل همان نسلی بود که امام به آن چشم امید داشت و آن را تربیت کرد و همین بچه‌هایی بودند که پای منبرها و در هیئت‌ها بزرگ شده بودند و در پیروزی انقلاب نقش تعیین‌کننده را داشتند و وقتی تجاوز رژیم بعثی شروع شد، به فرمان حضرت امام(ره) داوطلبانه و عاشقانه راهی جبهه‌ها شدند.

وی عنوان کرد: جنگ تحمیلی واقعا جنگ سختی بود و بچه‌ها داوطلبانه راهی مناطق جنگی شدند و توانستند جلوی تجاوز دشمن را تا حدی بگیرند، این افراد با دست خالی نه سلاحی در برابر ماشین جنگی عراق داشتند و نه آموزشی دیده بودند و نه فرماندهان خیلی زبده و با تجربه‌ای داشتند، ولی با توکل به خدا و عشق به شهادت و دفاع از میهن‌شان پای جبهه‌های جنگ رفتند.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: این نسل تربیت شد و توانست هشت سال جنگ را با سرافرازی ادامه دهد و در نهایت نیز با پیروزی از جنگ بیرون بیاید لذا باید توجه داشت یقینا انسان در کوره حوادث آبدیده می‌شود، در سختی‌ها می‌تواند مقاومت را یاد بگیرد و در برابر مشکلات زندگی مقابله کند و در تاریخ هم مردان بزرگی که تحول‌آفرین شدند اکثرا کسانی بودند که با سختی بزرگ شدند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان سند زنده فداکاری و ایثار شهدا هستند، خاطرنشان کرد: اسرای انقلابی ایران با تفکر و دلسوزی، توانستند انقلابی ماندن و امید را برای ما معنا کنند و صبوری را به ما بیاموزند و این عزیزان دلی بزرگتر از اقیانوس داشتند، از دنیا بریدند و تسلیم رضای خداوند شدند و لقب آزاده گرفتند.

باقریان یادآور شد: میراث ایثارگران و شهدای شجاع ما تحقق جبهه مقاومت  را برای ان کشورها در برداشت و همین جبهه مقاومت توانست داعش را به خفت و خواری بیندازند و آنها را هرروز از سرزمین خود به بیرون برانند.

وی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی متذکر شد: شهادت شهید محسن حججی مانند سایر شهیدان مدافع حرم حقانیت شیعه را به دنیا ثابت  کرد و شهید حججی با شهادت خود نه تنها ایران را بلکه جهان را تکان داد  ودنیا حقانیت، صلابت، ایستادگی و عزت شیعه را در معنای واقعی درک کرد.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: شهید حججی مدال پر افتخار شهادت خود را از میادین جهادی، میان فرهنگی واحترام به پدر ومادر گرفت و به جوانان عزیز عرض می کنم با الگو گرفتن از شهدای مدافع حرم و شهید حججی با شجاعت وصلابت قدم در میادین فرهنگی، جهادی وخدمت بگذارند و معرفت خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: اما حضور سردار سلمیانی مدر میان مردم  و اعلام اینکه اگر خودتان از خودتان دفاع نکنید همه شما را ازبین خواهند برد باعث به وجود امدن روحیه مقاومت و ایثار شد و امروز آنچه که دشمنان از ان می ترسید اتفاق افتاد و فرهنگ شجاعت واستقامت و عزت خواهی مردم ایران به دیگر کشورها صادر شد.

کد خبر 315931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.