خون شهید حججی پاسخی به سلفی حقارت

شهرضا – امام جمعه موقت شهرضا گفت: در حالی که عکس سلفی جمعی از نمایندگان، عزت و افتخار ملت را خدشه دار کرده بود، خون شهید محسن حججی بار دیگر عزت ملی را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان شهرضا، عنوان کرد: تقوا رمز قبولی طاعات و عبادات است که نخستین درجه آن عمل به واجبات و ترک محرمات است اما تقوا تنها به مسائل مادی خلاصه نشده و امور اجتماعی و سیاسی و در مجموع همه شئون زندگی فرد را در بر می‌گیرد.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بهترین و مهمترین تکالیف اجتماعی هر فرد است و تنها افرادی که دارای تقوا و بینش عمیق سیاسی و اجتماعی هستند خود را ملزم به عمل به آن می‌دانند.

امام جمعه موقت شهرضا، مهمترین عامل بروز مشکلات مختلف در جامعه را دوری از قرآن و بی توجهی به سخنان اهل بیت دانست و افزود: قرآن و عترت، دو امنت بزرگ خداوند هستند و ملت ایران رسالت سنگین حفظ آن را بر عهده دارند، در طول تاریخ انقلاب هم بهترین جوانان کشور در راه دفاع و حفظ این دو عطیه الهی، به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجت الاسلام صالح، با اشاره به طرح عنوان آتش به اختیار از سوی رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: مقتضیات جامعه امروز ایجاب می‌کند که در برابر مسائل نظام و انقلاب بی تفاوت نباشیم چون در شرایط فعلی حجت بر افراد تمام شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سه سال گذشته همواره مهمترین معضلات جامعه را مطرح و از مسئولان خواسته‌اند که به آنها رسیدگی کنند، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم که برخی امور برخلاف جریان انقلاب اسلامی و ارزشهای آن انجام می‌شود.

امام جمعه موقت شهرضا، عنوان آتش به اختیار را اصطلاحی جاری در بیان امام راحل(ره) و رهبری انقلاب دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران تنها نامی از امام(ره) را بر زبان جاری و از بیان دیدگاه‌های ایشان خودداری می‌کنند، اما رهبری انقلاب به پیروی از ایشان، آنچه که در گذشته هم از سوی اما بیان شده بود را مطرح و بر ضرورت عمل به آن تأکید فرمودند.

حجت الاسلام صالح حفظ خون شهدا را فریضه‌ای همگانی دانست و ادامه داد: نباید نسبت به خون شهدا و راهی که برای آن جان پاک خود را تقدیم کردند بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به واقعه شهادت محسن حججی اذعان کرد: در شرایطی که تعدادی از سیاسیون به دنبال رقابتهای جناحی هستند، یک جوان ۲۵ ساله با احساس تکلیف به سوی خدا هجرت کرد؛ این شهید سر از بدنش جدا شد تا به مسئولان بگوی اگر شما امروز پشت کرسی‌های ریاست هستید دشمنانی در خارج از مرزها به فکر نابودی شما هستند.

امام جمعه موقت شهرضا اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد واقعه‌ای بودیم که در آن تعدادی از نمایندگان مجلس با سبقت برای گرفتن عکس سلفی با یک زن حیثیت ملت ایران را منکوب کردند این در حالی بود که امضای همین خانم در کنار امضای رهبران آمریکا و اسراییل بر علیه ایران ثبت شده است.

حجت الاسلام صالح تأکید کرد: خون شهید محسن حججی عزت ایران را احیا کرد، وظیفه شناسی را باید از این شهید بیاموزیم، او به خانواده‌ها پیام داد که می‌توان فرزندانی تربیت کرد که در راه حفظ دین و ارزشهای اسلامی به الگوی جامعه تبدیل شوند.

وی گفت: پیام همه شهیدان به مسئولان رسیدگی به امور مستضعفان است، پدر شهید حججی یک راننده تاکسی بود و بسیاری از شهدا نیز از همین طبقه اجتماعی بودند این در حالی است که برخی از فرزندان مسئولان در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل می‌کنند و یا به دنبال حیف میل کردن اموال بیت المال هستند.

امام جمعه موقت شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت انتخاب افرادی کاردان، صالح و متعهد برای تصدی سمت‌های مختلف کابیه دوازدهم، اظهار کرد: باید برای مقابله عملی با تهدیدات و عهدشکنی امریکا در برجام اقدام شود نه اینکه تنها در مصاحبه‌های خبری بیاناتی بشود که فاقد پشتوانه عملی است.

حجت الاسلام صالح با اشاره به صدور بیانیه مجلس در پاسخ به اقدامات اخیر آمریکا، گفت: صدور این بیانیه قابل تقدیر است اما وقتی عملی در پاسخ به اقدامات آمریکا نشود، در حقیقت سودی ندارد.

کد خبر 315781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.