زمینه‌های گسترش همکاری دانشگاه اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بررسی شد

رئیس و اعضای شورای دانشگاه اصفهان ضمن بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در نشستی مشترک راهکارهای توسعه تعاملات فی‌مابین را بررسی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، رئیس دانشگاه اصفهان در دیدار از شهرک علمی تحقیقاتی ضمن بیان نقش پارک های علم و فناوری در توسعه دانشگاه اظهار داشت: ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه اصفهان یک فرصت است.

بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی جرقه ای برای روشن شدن مسئولیت های دانشگاه اصفهان در مقابل راه اندازی پارک علم و فناوری به شمار می آید که طالبی ایجاد پارک علم  فناوری را در دانشگاه اصفهان فرصتی مغتنم برای پیشبرد اهداف علمی دانشگاه می داند.

وی با بیان اهمیت منافع متقابل و مشترک راه اندازی پارک علم وفناوری در دانشگاه اصفهان،گفت: استفاده از تجربیات ۲۰ ساله شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را ضروری دانست وبر این مهم تاکید نمود.

مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارش مبسوطی از تاریخچه راه اندازی بزرگ ترین پارک علم و فناوری کشور، می گوید: بدون شک مزیت ها ی منطقه ای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که سرآمد آن ها همجواری با دانشگاه صنعتی اصفهان است مسیر توسعه شهرک را هموار کرده است و تجربه نمونه های موفق دنیا نیز نشان می دهد، پارک های علم وفناوری که همجوار دانشگاه شکل گرفته اند توانسته اند از ظرفیت های دانشگاه بهره ببرند و موفق تر عمل کنند.

کشمیری ادامه می دهد: همچنین عمده فعالیت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در مسیر اقتصاد مقاومتی است که از طریق کمک به تولید محصولات دانش بنیان و نیز اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دانشگاهی دنبال شده و بیش از ۴۸۰ شرکت دانش بنیان و ۶۰۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

کشمیری ضمن ابراز خرسندی ازهمکاری در ایجاد و راه اندازی پارک علم وفناوری در دانشگاه اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بسیاری از موفقیت ها و توسعه کنونی خود را مدیون همراهی دانشگاه های بزرگ اصفهان و نگاه ارزشمند مدیریتی دانشگاه ها واعضای هیات علمی به توسعه این شهرک دانست .

هیات رئیسه و اعضای شورای دانشگاه اصفهان در این دیدار به ارائه نظرات و دیدگاه های خود با مسئولین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پرداختند و بر همکاری های متقابل تاکید نمودند.

کد خبر 315407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.