یک سوم فضای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد

گلپایگان-مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر یک سوم فضای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و اگر اندیشه نو وجود نداشته باشد، بدون شک دچار چالش خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا ازشهرستان گلپایگان، محمد حسن قائدی‌ها در گردهمایی حوزه ستادی مدیران و روسای نواحی و مناطق استان اصفهان  در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در بحث شیر و تغذیه دانش آموزان نیز سعی کرده ایم از توانمندی سایر فعالان در این حوزه استفاده می کنیم.

وی افزود: مسائلی در حاشیه مجلس مطرح می شود که برای آموزش و پرورش آسیب زا هستند و این موضوع باعث می شود فرصت های خوب برای آموزش و پرورش گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از مسائل ما در حوزه سلامت در آموزش و پرورش انجام می گیرد، بیان کرد: در این حوزه، تغذیه سالم از محورها و فرایندهای اصلی در سیستم تعلیم و تربیت در مدارس مطرح است به طوری که از طریق تشکیل همایش ها و برگزاری جشنوار ه های غذای سالم به سمت و سوی این مسائل گام برداشته ایم.

قائدی‌ها عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی مواردی تصویب می شود و سپس تبدیل به قانون می شود که اگر این کار بدون کار کارشناسی صورت بگیرد، آسیب زا خواهد بود.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است و افتخار داریم که در دور افتاده ترین روستاهای استان پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآورده ایم و در این نقاط تعلیم و تربیت جاری و ساری است.

قائدی‌ها تاکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۲۱۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز وجود دارد و جمعیت دانش آموزی استان قریب بر ۸۶۰ هزار نفر در ۴۱ منطقه و نزیدک به ۶ هزار واحد آموزشی با بیش از ۵۰ هزار فرهنگی حقوق بگیر می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: امروز آموزش و پرورش سال های سختی را طی می کند. سند تحول بنیادین قبل از دولت جدید شروع شد بدون اینکه زیرساخت های آن آماده شود و ما نیز وارث اجرای سند تحول شدیم و همه این اتفاقات در حالی رخ داد که امکان برگشت وجود نداشت بنابراین باید در بین راه اقدام به برطرف کردن مشکلات کنیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته در جهت اجرای سند تحول و استقرار پایه دهم بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب تازه چاپ را داشتیم و امسال برای استقرار پایه یازدهم بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب جدید تالیف در کشور آماده می شود.

قائدی‌ها با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مشکلات بسیاری دارد و با این وضعیت ادامه راه بسیار سخت است، گفت: وقتی فکر و اندیشه مدیر مدرسه درگیر مسائل مالی و مشکلات تجهیزات باشد، چگونه می تواند فکر آموزشی و پرورشی داشته باشد

وی ادامه داد: از طرف دیگر رشد تکنولوژی، آموزش و پرورش را به سمت و سویی می برد که باید مطالبات جدید را پاسخگو باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: هم اکنون یک سوم فضای آموزشی استان نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارد و اگر اندیشه نو وجود نداشته باشد، بدون شک دچار چالش خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در طی سال های اخیر بواسطه اجرای سند تحول جابجایی های بسیاری در سیستم ساماندهی نیروی انسانی داشتیم و آموزش و پرورش به سمتی می رود که تعدادخروجی ها از ورودی ها سبقت می گیرد و این بیم است که تا ۴ تا ۵ سال آینده آموزش و پرورش دچار بحران بزرگ نیروی انسانی شود.

 قائدی‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر استان اصفهان رتبه ۱۳ را در بحث سوادآموزی به خود اختصاص داده است که کفایت نمی کند، افزود: در بحث سوادآموزی، وضعیت استان نسبت به سال ۹۲ و ۹۱ رشد خوبی داشته ایم و اگرچه هم اکنون به رتبه ۱۳ دست پیدا کرده ایم، اما کفایت نمی کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون مناطق استان باید در راستای جذب سوادآموزان فعالیت چشمگیرتری داشته باشند تا بتوانیم آمار بیسوادان استان را کاهش دهیم.

قائدی‌ها ادامه داد: متاسفانه هم اکنون در سواد فناوری، سواد اقتصادی و مالی (کارآفرینی)، سواد حفاظت از محیط زیست، سواد سلامت، بهداشت، تغذیه و ... کم سواد هستیم که باید در قالب آموزش و پرورش اتفاقات مطلوبی رخ دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: در بعضی از مسائل می توانیم تلاش بیشتری کنیم از جمله حوزه سوادآموزی که روسا باید خود وارد میدان شوند و اقدام به برنامه ریزی مطلوبی کنند./

کد خبر 315353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.