سازمان همیاری شهرداری ها، نهاد توانمند در اجرای پروژه های شهری

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان با بیان اینکه هدف و وظایف شهرداری ها در جهت تأمین نیازمندی های شهری و تأسیسات مورد نیاز عمومی و اداره امور شهرداری ها است، گفت: این سازمان می تواند به نوعی نماینده شهرداری در امور عمرانی، خدماتی، فرهنگی و زیرساختی باشد.

ناصر نفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از فعالیت های عمده ای که سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در این راستا انجام داده و می دهد، فعالیت های عمرانی و زیرساختی دررشته هایی همچون زیرسازی، روسازی راه و خیابان، تأسیسات شهری مانند آب و فاضلاب، ساختمان و ابنیه و غیره است که روند اجرایی پروژه ها در زمان های مختلف بستگی به شرایط شهرداری ها و منابع مالی سازمان همیاری دارد.

وی ادامه داد: از جمله سیاست‌های کلی سازمان، سرمایه گذاری و اجرای پروژه های درون سازمانی در جهت ایجاد درآمد پایدار و درآمد زایی است.

نفری یکی از این پروژه ها را  احداث انبارهای واقع در باستان آباد مرغ دانست و گفت: در ابتدا مقرر بود که این سالن ها با کاربری ورزشی اجرا شود که با توجه به نداشتن توجیه اقتصادی، با تدبیری که صورت گرفت کاربری آن به انبار تبدیل شد که اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۳  میلیارد  و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در خصوص جزییات این پروژه گفت: این پروژه شامل ۶ انبار است که به طور کلی با اسکلت فلزی در دو متراژ ۱۲۰۰ متری و۶۵۰ متری اجرا شده که در مجموع در حدود ۵۰۰۰ هزار متر مربع زیر بنا دارد سرعت فیزیکی پروژه ۹۵ درصد می باشد که پیش بینی می شود اواخر خرداد ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

احداث تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی نجف آباد

نفری اضافه کرد:  هم اکنون  حوزه معاونت عمرانی این سازمان پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان حجتی نجف آباد در دست اجرا دارد، این پروژه به عنوان یکی از پروژه های حیاتی شهرداری نجف آباد است که با توجه به مشکلات ترافیکی و ترانزیتی که در قسمت جنوبی این شهر به وجود آمده با درخواست شهرداری نجف آباد  جهت انجام این عملیات، اقدام به اجرایی کردن این پروژه نموده ایم.

وی در ادامه اعتبار اولیه این پروژه را  بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شروع این پروژه مردادماه سال  ۹۵ بوده است که طبق برنامه زمان‌بندی پیشنهادی مدت اجرای پروژه ۱۴ ماه پیش بینی شده و در موعد مقرر پروژه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از پروژه های که در سال های گذشته با هدف تسهیل ترانزیت برون شهری توسط این سازمان سرمایه گذاری و اجرا گردید احداث آزاد راه اصفهان، کاشان بوده که این پروژه هم اکنون در اختیار سازمان می باشد که با توجه به فرسوده بودن قسمتهای از جاده،  در سال جاری اقدام به  بهینه سازی آسفالت و سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر  ۷۵ میلیارد ریال نموده است و همکنون در حال انجام  است.

اجرای پروژه ویلاسازی در باغ بهادران و ایجاد منطقه گردشگری

وی اذعان کرد: پروژه اجرای اسکلت سالن اجتماعات شهرداری دهاقان از دیگر پروژه های این سازمان است که  به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع در حال اجرا بوده و تا تاریخ ۱۵/ ۱۰/ ۹۵ عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.   ‌

نفری خاطرنشان کرد: علاوه برپروژه های فعلی، اجرای پروژه ویلاسازی در شهر باغ بهادران به منظور سرمایه گذاری و ایجاد منطقه گردشگری را در دستور کار داریم که مزرعه‌ای به متراژ  ۶۰۰۰۰ هزارمتر مربع با ۹ سند مجزا است و در حال گرفتن مجوز ساخت می باشیم.

وی پروژه هتل سازی در خیابان چهار باغ بالا در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع را از دیگر پروژه های این سازمان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان اصفهان تصریح کرد: از جمله کارهای سازمان در مباحث سرمایه گذاری به منظور پیشرفت و توسعه پایدار موضوع سرمایه گذاری در شرکت هولدینگ توسعه و پیشرفت اصفهان است که توسط کارگروه اقتصادی شرکت  بنیاد نصف جهان تدوین گردیده و مقرر است سازمان نیز جزء سهامداران شرکت مذکور باشد. که خبر تکمیلی در آینده منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی  دیگر از پروژه های سرمایه گزاری  با هدف تسهیل  ترانزیت برون شهری پروژه کنار گذر شرق اصفهان به طول حدود   ۳۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۴۰۰/۳ریال از طرف وزارت راه و شهر سازی به این سازمان پیشنهاد شده و مقدمات  اولیه جهت انعقاد قرار داد  صورت گرفته است.

نفری از کلیه دست اندرکاران اجرای این پروژه ها تقدیر و تشکرکرد و گفت: امیدواریم  در سال جاری سازمان همیاری در پروژه های تاثیر گذار شهرداری ها حضور و فعالیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 315208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.