با ۹۰ درصد دانشجویان ارتباط فرهنگی نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مسئولیت‌پذیری در عین آزادی بخشی، ارتباط با تمامی دانشجویان و تبلیغ معارف دینی از جمله وظایف اصلی فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود. متاسفانه به صورت تقریبی در کلیه دانشگاه‌ها با ۹۰ درصد دانشجویان ارتباط فرهنگی نداریم و این وضعیت مطلوبی نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر غلامرضا اصغری در آئین افتتاحیه سومین دوره توسعه مهارت و توانمندی های مدیران آموزشی و کارشناسان فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: متاسفانه در این دانشگاه و یا به صورت تقریبی در کلیه دانشگاه ها با ۹۰ درصد دانشجویان ارتباط فرهنگی نداریم و این وضعیت مطلوبی نیست. 

وی اضافه کرد: برای مثال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با وجود ۹ هزار دانشجو، کمتر از ۹۰۰ دانشجو به فعالیت های فرهنگی می پردازند و این وضعیت چندان مناسبی نیست و باید اصلاح شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به ایجاد امید و نشاط در بدنه دانشجویی دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: مسئولیت پذیری در عین آزادی بخشی، ارتباط با تمامی دانشجویان و تبلیغ معارف دینی از جمله وظایف اصلی فعالان فرهنگی دانشگاه ها به شمار می رود. 

اصغری افزود: خیرخواهی، وفای به عهد، شفقت، مروت، احترام و پایبندی به باورهای ملی و دینی و عمق بخشی به باورها از جمله صفاتی است که باید توسط صاحبنظران و تلاشگران عرصه فرهنگی دانشگاه در بین دانشجویان ترویج داده شود. 

وی همچنین تبلیغ باورهای دینی و مذهبی را ضروری دانست و یادآور شد: در کنار این ارزش ها، انواع مهارت های به روز و کارآمد نیز باید آموزش داده شود تا اثرات آن به طور جامع در کارکرد دانشگاه ها جلوه نماید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ارتباط مؤثر و دوستانه با دانشجویان را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: برای مثال یک تبریک ساده به مناسبت روز تولد به دانشجویان، فضایی مناسب و عاطفی را رقم می زند و شرایط تربیتی را آسانتر می کند. همچنین در ایام پس از انتخابات بهترین فضا برای مشاهده عقلانیت، دانشگاه است و در این دانشگاه ها نیز فرهنگ و عقلانیت باید به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهد. 

اصغری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دانشگاه های مادر در ایران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۹ هزار دانشجو و ۹۰۰ هیات علمی مشغولند و این دانشگاه وظیفه حفظ سلامت افزون بر ۵ میلیون نفر در استان اصفهان را نیز بر عهده دارد. 

وی ادامه داد: این استان همچنین مهد پیدایش شمار زیادی از دانشمندان و اندیشمندان بوده و شهدای زیادی را نیز به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که می توان به شهیدان خرازی، همت، ردانی پور و کاظمی به عنوان شهدای شاخص این خطه اشاره کرد. 

اصغری در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همواره میزبانی بسیاری از رویدادهای فرهنگی را بر عهده داشته است برای مثال دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در این مجموعه برگزار شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: سومین دوره توسعه مهارت و توانمندی های مدیران آموزشی و کارشناسان فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در اصفهان به بهترین شکل برگزار شود و مدیران و کارشناسان فرهنگی حاضر در این رویداد بهترین برداشت را داشته باشند. 

کد خبر 315110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.