زمینه ورود دانشجویان برتر به دانشگاه فرهنگیان فراهم است/ جذب ۶۰۰ دانشجوی جدید در اصفهان

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: از سال ۹۲ شرط حداقل معدل ۱۵ برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است و در این صورت زمینه ورود دانشجویان برتر به دانشگاه فرهنگیان فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دکتر شهرام عروف‌زاد صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران علاوه بر داشتن نگاه نقادانه وظایف متعدد دیگری در جامعه دارند.

وی اضافه کرد: در همین راستا ما هم با توجه به مأموریت دانشگاهی خود بر وجود این تعامل تأکید داریم.

وی افزود: اصحاب رسانه می‌توانند با تبادل اندیشه، نگاه نقادانه و نظارت رسانه‌ای خود عملکرد دستگاه‌های مختلف را ارتقا ببخشند.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تاکید کر: خبرنگاران می‌توانند پل ارتباطی میان دانشگاه‌ها و جامعه باشند.

عروف زاده تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن دانشگاه فرهنگیان در جهت شناساندن این نهاد از رسانه‌ها نقش مهمی در این بین دارند و درخاست تعامل دوسویه با آنها داریم.

وی با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان رکن اساسی و زیربنای تغییر در جامعه است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: معرفی دانشگاه برای دانشجویانی که می‌خواهند انتخاب رشته انجام دهند از برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان برای دانشجویان جدیدالورود است.عروف‌زاد با بیان اینکه دانشگاه پردیس فرهنگیان از سال ۸۷ شکل گرفت و از ایتدای سال ۹۱ به طور رسمی در کشور آغاز به کار کرد، افزود: در حال حاضر نخستین خروجی‌های دانشگاه سال گذشته و پس از ۴ سال آموزش وارد بازار کار شدند، بازخورد خوب این دوره و تفاوت این دانشجویان از دیگر فارغ التحصیلان دانشگاهی کاملا مشخص است.

وی ضمن اشاره به برگزاری رویدادهای مختلف در دانشگاه ابراز داشت: سال گذشته رویداد ورزش‌های بومی و محلی از سوی رسانه‌ها به خوبی پوشش داده شد، همچنین در دیگر برنامه‌ها و از فرصت‌های دیگر برای همکاری با رسانه‌ها استفاده کرده‌ایم.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های با تاکید بر اینکه  تنها دانشگاهی هستیم که مقام معظم رهبری در چهار سال گذشته در صحبت‌های خود از آن نام بردند، گفت: این نشان از جایگاه خاص این دانشگاه دارد و مسؤولیت ما را دوچندان می‌کند.

زمینه ورود دانشجویان برتر به دانشگاه فرهنگیان فراهم است

وی با اشاره به ساختار دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: سازمان مرکزی در تهران واقع شده و در سال‌های اخیر ساختار مدیریت استانی تقویت شده تا با بومی‌سازی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان ۲ پردیس و ۳ مرکز تابعه داریم.

عروف‌زاد با بیان این که دانشجویان ۱۴ رشته تحصیلی را در دانشگاه فرهنگیان فرامی‌گیرند، گفت: رشته های علوم تربیتی، تربیت‌بدنی، کودکان استثنایی، ادبیات فارسی، ادبیات انگلیسی، ادبیات عربی، فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست، علوم اجتماعی، هنر و مشاوره از جمله این رشته‌هاست.

وی با بیان این که با افزایش استقبال از دانشگاه فرهنگیان شاهد هستیم، افزود: با توجه به تعیین ردیف استخدام برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و کمبود شغل اشتیاق برای حضور در این دانشگاه بیشتر شده است.

عروف‌زاد تأکید کرد: در سال جدید دقت بیشتری برای گزینش دانشجویان این دانشگاه صورت گرفته، به گونه ای که از سال ۹۲ شرط حداقل معدل ۱۵ و شرایط دیگری همچون قد بالای ۱۵۵ سانتی‌متر در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص میزان جذب دانشجویان ابراز داشت: سال ۹۲ در اصفهان حدودا هزار و ۱۰۰ دختر و پسر جذب دانشگاه فرهنگیان شدند که با روندی کاهشی در سال جاری به حدود ۶۰۰ نفر کاهش پیدا کرد، دلیل این کاهش هم افزایش کیفیت دانشجویان بود.

دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلمسراسر ایران تأسیس شد و دارای حدود ۹۸ واحد دانشگاهی (در قالب ۶۴ پردیس و ۳۴ مرکز وابسته به پردیس) و بیش از ۶۵ هزار دانشجو می‌باشد. دانشگاه فرهنگیان از بزرگترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های ایران است.

کد خبر 314988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.