سلفی برخی نمایندگاه با موگرینی و عرقِ شرم یک ملت/ضرورت توجه مسئولان و مردم به امر به معروف

لنجان_امام جمعه ورنامخواست گفت: سلفی گرفتن بعضی از نمایندگان با حامی تحریم‌های ایران، یک نوع حقارت و غرب‌زدگی بوده و این حادثه‌ای تلخ برای ملت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام والمسلمین زارعی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، نشان دهنده این است که قدرت ایمان، قدرتی فراتر از رجزخوانی‌ها و قدرت پوشالی اسرائیل غاصب است.

وی افزوود: اسرائیل در ۲۱ تیر ماه ۱۳۸۵ حملات همه جانبه علیه حزب الله لبنان به بهانه اسارت دو سرباز اسرائیلی آغاز کرد اما پس از ۳۳ روز جنگ تمام عیار ارتش رژیم صهیونیستی که از ابتدای پیدایش، در هیچ جنگی شکست نخورده بود در جنگ با رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان به زانو در آمد.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: در استراتژی جنگی اسرائیل به علت عمق استراتژیک محدود و حساسیت تلفات نیروی انسانی، ارتش این کشور، در کلیه جنگ‌های خود به دبنال وارد آوردن ضربات برق آسا و سریع در کمتر از یک هفته و سپس آغاز مذاکرات با طرف مقابل بوده است اما در جنگ ۳۳ روزه اسرائیل علیه حزب الله لبنان سرنوشت جنگ به گونه‌ای دیگر رقم خورد، به نحوی که حزب الله برای اولین بار در جنگ‌های نوین و کلاسیک با استفاده از جنگ نامتقارن توانست حریف مقتدر و تا به دندان مسلح خود را شکست دهد.

وی ادامه داد:  حزب الله با این پیروزی در جنگ ۳۳ روزه انتقام سختی از اسرائیل گرفت و قدرت پوشالی این رژیم را از بین برد که این پیروزی در اصل پیروزی اسلام و قرآن بود.

زارعی اضافه کرد: امروز اگر مقاومتی در سوریه، یمن، بحرین، لبنان و فلسطین و غزه وجود دارد الگوی آنها خانواده‌های شهدا و رزمندگان در ایران بوده‌اند و در واقع الگوی مقاومت اسلامی در جهان هستند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر سکوت مرگبار نهادها و جوامع بین المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در جنایات صورت گرفته در منطقه میرزا اولنگ افغانستان، نشان از پوشالی بودن این جوامع است.

امام جمعه ورنامخواست خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در دفاع مقدس حکایت از اطاعت امر از ولی دارد و نکته برجسته موضوع این بود که در روزهای اول جنگ که دشمن در حال پیشروی هم بود امام خمینی (ره) فرمودند که از دشمن اصلی غافل نشوید دشمن به ظاهر صدام است که به تحریک شیطان بزرگ جنگ را آغاز کرد.

وی بیان کرد: ما باید قدردان جانبازان و آزادگان دفاع مقدس باشیم، چرا آنجائی که  شهامت، غیرت و ایثار مطرح بود این عزیزان در میدان حاضر بودند.

زارعی اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از موضوعاتی است که باید توجه ویژهای به آن شود و اگر به این فریضه الهی فراموش شده توجه شود بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه برطرف می شود.

وی تاکید کرد: عد ه ای مسئله معروف و منکر را در یک سلسله مسائل اجتماعی می دانند درصورتی که معروف و منکر به مسائل اقتصادی وسیاسی و اعتقادی ارتباط پیدا می کند و کل فضای جامعه تحت پوشش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه ورنامخواست با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم توجه مسئولان به این فریضه الهی تصریح کرد: باید نگاه ویزه ای به مسئله امر به معروف و نهی از منکر داشت چون این فریضه الهی از اهمیت بسیار بالای برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احیاء صنایع کوچک و متوسط از ارکان اقتصاد مقاومتی است، گفت: واردات بی رویه و غیر ضروری در تقابل با احیاء صنایع کوچک و متوسط و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

زارعی متذکر شد: در بحث اقتصاد مقاومتی به کار گیری ظرفیت چند هزار کارخانه کوچک و متوسط و احیا آنها جبران خسارت های گذشته خواهد بود  لذا برای اینکه طبقات مختلف جامعه از اشتغال بهره مند شوند باید توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط یکی از ارکان اساسی باشد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با آغاز به کاردولت دوازدهم این امر مهم که خواسته مقام معظم رهبری و مردم است عملیاتی شود و کشور از رکود و بیکاری خارج شود.

امام جمعه تصریح کرد: وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم باید کارائی لازم جهت اجرائی شدن مطالبات، در زمینه بهبود معیشت و اقتصاد کشور را دارا باشند.

وی در پایان با اشاره به حواشی مراسم تحلیف رئیس جمهور افزود: سر انجام پس از انتخابات پرشور ۲۹ اردیبهشت جاری و تعیین حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان ریاست جمهوری دوازدهم کشورمان بار دیگر کشور دو مراسم حساس تنفیذ و تحلیف را پشت سر گذاشت.

زارعی عنوان کرد: خوشبختانه همه مراسم با تشریفات خاصی برگزار و مهمانان شاهد مراسمی باشکوه در شان مراسم تخلیف بودند اما حضور موگرینی در جمع مهمانان مراسم تحلیف و اشتیاق نماینده های وکیل ملت به عنوان عنصری از قانونگذاران کاملا عجیب و غریب بود به طوری که پرسش های زیادی را در اذهان مردم و افکار عمومی پدید می آورد.

وی بیان کرد: سلفی گرفتن بعضی از نمایندگان با حامی تحریم‌های ایران، یک نوع حقارت و غرب‌زدگی بوده و  این حادثه‌ای تلخ برای ملت است.

کد خبر 314834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.