وقتی کارگر جیب خود را نگاه می‌کند شعارها رنگ می‌بازند

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت: امروز تنها شعار دادن برای رونق تولید واقتصاد کافی نیست باید به حمایت واقعی صورت گیرد چراکه در دنیای امروز نقش صنایع کوچک نقش بسیار مهمی واثر گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر در مصلی بزرگ این شهر اظهار کرد: در جهان امروز تمامی نگاه های کشور ها به ایران اسلامی است و یکی از ویژگی های خوب مراسم تحلیف حضور هیئت های مختلف از کشورهای دنیا بود.

وی افزود: این نکته به غیر از مسائل حاشیه ای مراسم تحلف  یک نکته ممتاز برای ایران اسلامی بود چراکه امروز دنیا در شرایطی بسر می برد که دیوانه ی مانند ترامپ   مصدر حکومت آمریکا قرار گرفته که  همه ی کشور ها را نه فقط روسیه، کره شمالی، چین و ایران بلکه همه کشورهای را تهدید می کند و دنیا با چشم خود این را فهمیده است که آمریکا خودش باعث ناامنی و تقویت تروریست است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: همه شاهد بودند که در مرز سوریه به بهانه تروریست آمریکایی ها نیروهای مردمی را به خاک خون کشیدند و این مسائل در حالی است که همیه دنیا فهمیده است که ایران در مقابله با تروریست و تحقق امنیت جهانی بیشترین تلاش و بیشترین هزینه را داده است.

وی ادامه داد: مقاومت اسلامی و ایران جایگاه بسیار مهمی در مقابله با تروریست در دنیا دارد و امام راحل بارها در خصوص دشمنی آمریکا به ما هشدار می دادند و مقام معظم رهبری نیز بارها وبارها این هشدارها را تکرار ومی فرمودند آمریکا دستان آهنی زیر دستگش مخملی است امروز همه مردم جهان این دستان پلید آهنی را مشاهد می کنند و باور دارند که  دوستی با آمریکا یعنی نوکر بودن امروز اگر آمریکا به راحتی از برخی کشورها درخواست سه هزار میلیارد می‌کند وآن کشور ها مجبور به پرداخت آن هستند به معنای واقعی نوکر بودن آنها برای دنیا ثابت می شود.

باقریان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مراسم تحلیف نکات بسیار راهبردی را مطرح کردند که دولت و رئیس جمهور با تمام وجود باید در تحقق آنها تلاش کند، سکاندار اسلام وانقلاب رئیس جمهور را به مراقبت از اسلام و مبانی ارزش های  انقلاب فراخواند و تذکر داند مبادا ارزشهای اسلام وانقلاب در جامعه کمرنگ شود.

وی عنوان کرد: نکته بعدی که رئیس جمهور را به آن سوق دادند حفظ وحدت امت اسلامی بود  دولت مراقب باشد به هر بهانه ای وحدت وآرامش جامعه را بهم نزد وخدای ناکرده جامعه به دسته های مختلف تقسیم نکند  ویکصدا  همراه با امت وپشت سر رهبری حرکت کند.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب  رئیس جمهور را به این نکته  رهنمون کردند  که دولت در تحقق شعار سال و توجه به محرومین تمام توان خود را به کار ببرد از دیگر نکاتی که  ولی فقیه  به رئیس جمهور فرمودند مراقبت از عدم نفوذ دشمنان و فتنه‌گرها  در مسائل مختلف جامعه است نباید فتنه گرهای سال ۸۸، منافقین  و کسانی که آبروی نظام وکشور برای شان مهم نیست در برنامه ها تحت هر عنوانی نفوذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها شعار دادن برای رونق تولید واقتصاد کافی نیست  باید به حمایت واقعی صورت گیرد چراکه در دنیای امروز نقش صنایع کوچک نقش بسیار مهمی  واثر گذاری است.

باقریان گفت: وجود صنایع بزرگ هم سرمایه و هم تکنولوژی بسیار زیادی می خواهد وهم  مسائل دیگر اما صنایع کوچک سرمایه وتکنولوژی زیادی نمی خواهد هم در رونق تولید واشتغال نقش زیادی دارد و دولت  و مسئولان در حد شعار حمایت از صنایع کوچک نماند بلکه حمایت واقعی را از این صنایع کوچک انجام دهد امروز اگر برخی کشورهای بازارهای جهانی را در دست دارند اکثرآً بخاطر توجه به و حمایت از صنایع کوچک است.

وی اذعان کرد: چرا نباید حتی در بازارهای داخلی برای تولید یک اسباب بازی  ما جایگاهی داشته باشیم خوب اگر حمایت صحیح واصولی بشود چند نفر با ایجاد یک صنعت کوچک می تواند در این بازار نقش آفرینی کند، یکی از عیب ها  و دردهای صنایع کوچ این است که پارتی ندارد ومانند برخی صنایع بزرگ زد وبند ندارد تا وام های کلان بگیردو خود ش را بالا بکشد.

امام جمعه زرین شهر تاکید کرد: جوانان تحصیل کرده جاعه هم با حوصله و تلاش به سمت ایجاد صنایع کوچک باتوجه به نیاز بازار و جامعه بروند. توجه وحمایت واقعی دولت از صنایع کوچم مشکلات بسیاری را حل خواهد کرد .

وی یاداور شد: در جنگ سی وسه روزه  که حزب ا...  ارتش قدرتمند و پرادعای اسرائیل را شکست داد برای همه تحقق وعده الهی که همان  پیروزی ایستادگی و مقاومت  روشن شد و این پیروزی حزب الله  نقش های بسیار زیادی که اسرائیل طراحی کرده بود نقش برآب کر د وجلوی بسیاری از فتنه ها و توطئه ها را گرفتوعزتی که آن روز حزب الله به دست آورد امروز هم همان مسیر عزت با قدرت وصلابت در حال حرکت است واین عزت برگفته از مکتب عاشورا حسینی است که هیچ وقت خاموش شدنی نیست.

باقریان در پایان گفت: در مقابل چشمان مجامع بین المللی آل سعود وبرخی کشورها جنایاتی را انجام می دهند که هیچ منطق و عقلی آن را نمی پذیرد و جنایات بشری که امروز دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

کد خبر 314827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.