بوستان اشراق یک فضای همه چیز تمام است/توجه مدیریت شهری به عدالت محوری

فاز اول بوستان ۴۰ هزار متری اشراق همجوار با کوه نخودی بستر ساز نیازهای گردشگری و تفریحی شهروندان است.

به گزارش ایمنا، قطار هرهفته چند افتتاح این هفته با آمدن به بوستان ۴۰ هزار متری اشراق به ایستگاه شصت و هشتم رسید. این بوستان که در مجاورت کوه نخودی و شهر رویاها واقع شده بستر ساز فضایی نو و جالب توجه برای حضور خانواده هاست به طوری که بسیاری از نیازهای گردشگری و تفریحی آنها را برطرف می کند در همین راستا امروز در افتتاح آن شور و غوغایی برپا بود. مردم از هر گوشه شهر آمده بودند تا روز خود را در کنار طبیعت بکر شرق اصفهان آغاز کنند. در گوشه ای از محوطه ایستگاه ورزش صبحگاهی «سلامت» و «لبخند» برگزار شده بود و بزرگ، کوچک، پیر و جوان در حرکاتی هماهنگ به ورزش و نرمش می پرداختند.

امین محمدی فرد میانسالی که در طول نرمش مرتب لبخند به لب دارد در همین رابطه می گوید: من مدتی است که ورزش صبحگاهی را با همین گروه های چند ده  نفره در بوستان ها و پارک های شهر تجربه می کنم و همین امر باعث شده که شور و نشاط بسیاری در درون من ایجاد شود. او ادامه می دهد: وقتی متوجه شدم امروز قرار است در کنار کوه نخودی ورزش کنیم سر از پا نمی شناختم چون مدت ها بود که وصف حال بوستانی که در کنار این کوه بود را شنیده بودم و می خواستم هرچه زودتر آن را از نزدیک ببینم و چه از این بهتر که در افتتاح آن باشی آن هم وقتی در حال ورزش کردن هستی!؟

آن طرف تر موتور سواران و دوچرخه سواران  به اجرای حرکات نمایشی در پیست موتورسواری و دوچرخه سواری می پرداختند و با هر حرکت خود مورد تشویق تماشاگران قرار می گرفتند. بیژن حبیبی یکی از موتور سوارانی است که با وجود گرمای تابستان تمامی نکات ایمنی را در نحو لباس پوشیدن رعایت کرده و در هنگام اجرای حرکات نمایشی نیز مواظب بود تا مشکلی برای کسی پیش نیاید. او می گوید: ایمنی در حرفه ما حرف اول را می زند، یک حرکت اشتباه ممکن است مشکلی را پیش بیاورد که مرگ بار باشد. از او درباره افتتاح بوستان اشراق که می پرسم ادامه می دهد: بوستان اشراق یک فضای همه چیز تمام است گرچه امروز فاز اول آن افتتاح شده اما پیست موتورسواری آن از استاندارد های بالایی برخوردار است که هر موتورسواری را به وجد می آورد تا در آن کمی سواری کند و خودی نشان دهد.

مهیار شریفی کودکی است که دست در دست پدر و مادرش به بوستان اشراق آمده است، پدرش می گوید: پسرم از دیشب دل توی دلش نبود که هرچه زودتر به اینجا بیاییم چون شنیده بود که اینجا دوچرخه سواری هم دارد و او هم عاشق دوچرخه سواری است.

پس از پیاده روی خانوادگی و اجرای مراسمات متنوع نوبت به اهدای جوایز به قید قرعه  به حاضران رسید که جلوه خاصی به برنامه داده بود.

لازم به ذکر است سالن اجتماعات و فاز اول گذر فرهنگی در باغ غدیر، مخزن آب ۵۰۰ مترمکعبی باغ جوان و پروژه های خدماتی، عمرانی و ترافیکی سطح منطقه ۴ با رقمی معادل ۱۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی بودند که امروز به بهره برداری رسیدند.

ایستگاه بعدی هرهفته چند افتتاح، بهره برداری از خیابان فرهنگ محله گورت در منطقه ۱۵ اصفهان است که اهالی این منطقه نیز با استقبال بی نظیری به دیدار شهردار و جمعی از مدیران شهری آمدند. پیرزنی با قد خمیده پس از روبان چینی از شهردار اصفهان می خواهد تا به فضای سبز این منطقه توجه بیشتری شود و در این باره می گوید: ما می خواهیم که در این منطقه پارک درست شود چون فضای مخروبه در منطقه ما بسیار زیاد است.

پیرمردی نیز که عصازنان به جلو آمد، می گوید: کوچه های خاکی در منطقه ما زیاد است از شما می خواهم که به آسفالت محله های ما توجه بیشتری کنید.

لازم به توضیح است ایجاد بسترها و زیرساخت های عمرانی در سراسر اصفهان با رویکرد محله محوری و توزیع عادلانه خدمات از جمله اقدامات مدیریت شهری در نگاه جدید خوداست.

کد خبر 314807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.