تعقیب و گریز پلیس و سارقان تا بندرانزلی کشیده شد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای سرقت منزل در عملیات پیچیده کارآگاهان این پلیس در شمال کشور و کشف 15 میلیارد ریال اموال مسروقه از آنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان در منطقه شرق شهر اصفهان مبنی بر وقوع سرقت از منزل وی موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه کارآگاهان با انجام تحقیقات وسیع و اقدامات علمی و تخصصی دریافتند که این سرقت ها توسط اعضای یک باند خانوادگی سابقه دار که از سارقان حرفه ای داخل خودرو نیز هستند، انجام گرفته است.

این مقام مسئول عنوان داشت: در ادامه یک دستگاه خودرو زانتیا متعلق به سارقان که از آن در سرقت ها استفاده کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفت و با یک کار ویژه علمی خودرو مذکور هنگام تردد در محدوده اتوبان شهید اقارب پرست و پارک صفه مشاهده شد.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: بلافاصله دو اکیپ از کارآگاهان این پایگاه به محل اعزام اما زمانی که به این خودرو نزدیک شدند ،متهمان به صورت خلاف جهت بزرگراه تغییر مسیر داده و پس از تصادف با یک خودرو ریو و یک دستگاه نیسان از محل گریختند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بلافاصله ماموران از مسیرهای اطراف به تعقیب متهمان پرداختند و سرانجام خودرو زانتیا مسروقه که توسط سارقان رها شده بود شناسایی و از داخل آن مقادیری اموال مسروقه و همچنین وسایل و ابزار آلات مربوط به سرقت مانند دستکش، دیلم، ماسک و ... کشف شد.

خسروی گفت: تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه 48 ساعت بعد با انجام یک سری اقدامات پیچیده علمی و تخصصی مخفیگاه این افراد در شهر بندرانزلی شناسایی شد که بلافاصله ماموران با اخذ نیابت از مقام قضائی به محل اختفای سارقان اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان دو برادر و فرد سوم نیز یکی از اقوام آنان بوده که در سرقت ها همکاری می کردند اظهار داشت: در ادامه سارقان به ده ها فقره سرقت منزل در محدوده شهراصفهان و شهرستان های لنجان ،فلاورجان ،مبارکه ،برخوار ،شاهین شهر و ... به ارزش 15 میلیارد ریال اقرار کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی انجام شده از مخفیگاه و منازل متهمان در اصفهان اموال مسروقه زیادی شامل تلویزیون ال سی دی، ساعت، لوازم برقی، فرش، نقره، طلاجات و ... کشف وتحویل مالباختگان شد.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: با شناسایی تمامی مال باختگان و تنظیم شکایت، متهمان به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کد خبر 314694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.