خسته از پشت میز نشینی، دلگرم به ابتکار و خلاقیت/ بار درخت علم و فناوری به ثمر می نشیند

مسئولان شهری صبح امروز، پس از سپیده دم، قرار گذاشتند تا از هیج خدمتی برای زوال خورشید پر فروغ علم و فناوری فروگذار نکنند و به قیمت عمر به آبیاری درختچه های شکوفه زده علم و فناوری بنشینند.

به گزارش ایمنا، رویکرد پشت میز نشینی کسب و کار ها باعث شده تا روح خودباوری و خلاقیت از باطن جوانان ایرانی سر به آسمانها گذاشته و ریشه های تازه نفس ابتکار عمل را بخشکاند.

پیشتر این موضوع ناشی از بی توجهی به توانمندیهای جوانان و جدی نگرفتن ایده های آنان بود، درحالی که امروزه این استعدادها باور شده و به آنها اطمینان پیدا کرده اند تا جایی که مسئولان امر راه برون رفت از اقتصاد خسته فعلی و سربلندی آینده ایران پهناور را در گرو توجه به استعدادهای جوان، توجه به موضوعات کارآفرینی و مباحث دانش بنیان می دانند.

برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوریهای نوین شهری در اصفهان با رویکرد توجه به توسعه علم و فناوری و تبدیل این دانش ها به ثروت، این باور را هم به مسئولان و هم به جوانان داد که با حرکت در مسیر روشن و البته پر فراز و نشیب علم و فناوری می توان قله های پیشرفت و سربلندی را در نوردید.

نکته قابل توجه در برگزاری این نمایشگاه حضور پسران و دخترانی بود که با بیم و امید قدم در مسیر علم و فناوری گذاشته و با اضطراب و دلهره خواهان اثر گذار بودن ایده و دیده شدن آثار خود بودند.

بازگشت به دوران طلایی اصفهان

از طرفی آفتی که ممکن است گرفتار درخت ارزشمند نمایشگاه فناوری نوین شود بی توجهی و دوری از اصل قضیه و سالی یکبار برپا کردن آن است. برای رفع همین معضل صبح امروز جلسه ای به همت معاونت برنامه ریزی پژوهش و برنامه ریزی شهرداری اصفهان در این خصوص علاوه بر حضور مدیر مرکز خلاقیت و معاون امور بانوان اتاق با حضور تعدادی از مدیران مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان برگزار شد.

احمدرضا زمانی، مدیر دبیرستان شهید اژه ای با بیان اینکه بسیاری از ماموریت ها برای شهرداری تعریف نشده است گفت: اما در حال حاضر در زمینه علم و فناوری فعالیت های خوبی از جمله برگزاری نمایشگاه فناوریهای نوین صورت گرفته که استمرار این فعالیت ها ما را به دوران طلایی گذشته اصفهان باز می گرداند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فناورهای نوین شهری گفت: چنین محملی برای جوانان ما ایجاد نشده بود و حضور در این مکان باعث شده تا بسیاری از استعدادها کشف شوند و ظهور پیدا کنند.

فروش میلیونی محصولات کارآفرینانه

در ادامه سیده راضیه قادری مدیر دبیرستان فرزانگان با اشاره به «دست سازه هایی» که توسط دانش آموزان ساخته می شود گفت: این دانش آموزان سهمیه حضور در جشنواره خوارزمی را نداشتند و حضور در نمایشگاه فناوریهای نوین باعث شد تا این دانش آموزان دستاورد های خود را ارائه دهند.

وی افزود: شهرداری در زمینه بروز و ظهور استعدادهای جوانان نقش مهمی دارد و می تواند با برنامه ریزی های صحیح از سرقت طرح های دانش آموزان جلوگیری کند.

مدیر دبیرستان فرزانگان با اشاره به بازارچه کارآفرینی که توسط این مدرسه ایجاد شده است گفت: ما با این کار به دنبال ایجاد محیطی کارآفرینانه هستیم اما از نظر مکان با محدودیت هایی مواجه ایم که با تعامل با شهرداری این مشکلات رفع می شود. در این بازارچه در بخش خیریه ۳ میلیون فروش حاصل شد که می توان این ظرفیت را افزایش داد.

گفتنی است جشنواره فناوریهای نوین شهری با همکاری خوب سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد که در این کار مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان نقشی موثر را بازی کردند. از این رو در پایان از مدیران این مدارس تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 314661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.