توسعه اقتصادی اولویت اساسی کشور/اقتصاد دانش بنیان موثر در رشد اشتغازایی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی کشور توسعه اقتصادی است، گفت: توجه به  اقتصاد دانش بنیان از الزامات نیل به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند در رشد اشتغال زایی تاثیر جدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی مبارکه با بیان اینکه کلید گشایش در مسائل اقتصادی اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: برای رفع مشکل بیکاری باید شرایط به نحوی آماده شود تا از ظرفیت نیروی انسانی تحصیل کرده و منابع زیر زمینی استفاده کرد و با جلوگیری از خام فروشی محصولات با ارزش افزوده ایجاد کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ادامه داد: توجه به  اقتصاد دانش بنیان از الزامات نیل به اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند در رشد اشتغال زایی تاثیر جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های اساسی کشور توسعه اقتصادی است، افزود: باید با فراهم کردن شرایط،  از علم و دانش، ثروت تولید کرد و با مدیریت صحیح از ثروت تولید شده در راستای توسعه متوازن کشور در بخش های مختلف استفاده کرد.

سعیدی افزود: اقتصاد دانش بنیان متاثر از تولید، توزیع و کاربرد دانش است و به نوآوری و فناوری توجه می شود و دارایی و ثروت در اقتصاد دانش بنیان به نوعی اندوخته های فکری محسوب می شود.

وی بیان داشت: فراهم کردن شرایط برای نوآوری از زیربناها وضرورت های اقتصاد دانش بنیان است، بنابراین باید توسعه فناوری ها و تجاری سازی علم و دستاوردهای تحقیقاتی مدنظر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از شرکت های دانش بنیان افزود، گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان خصوصی و تعاونی می تواند زمینه تجاری سازی در حوزه فناوری های نو با ارزش افزوده بالا را فراهم کند، بنابراین باید در این راستا بانک ها نیز شرکت های مذکور را حمایت تا زمینه تولید ثروت و اشتغالزایی فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: حمایت از تجاری سازی فناوری ها در تمامی مناطق کشور و توجه به اقتصاد دانش بنیان باعث کاهش اتکا به اقتصاد وابسته به نفت یا به عبارتی اقتصاد تک محصولی می شود.

کد خبر 314481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.