لزوم بسیج افکار عمومی در مقابله با قاچاق کالا و ارز/مبارزه با قاچاق و ضرورت مدیریت تقاضا

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: چیزی که از مبارزه با قاچاق کالا قبل از هر چیز به ذهن متبادر می شود، مقابله فیزیکی با قاچاقچیان است در حالی که روش منطقی به عنوان رسالت اصلی ما در کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه از طریق سیاست های پولی و مالی و حوزه ی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان سید محسن سجاد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان لنجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق بسیار جدی هستند و با توجه به این که امسال به عنوان اقتصاد تولید_اشتغال نامگذاری شده است، ‌ یکی از راه‌های نیل ‌به فرمان رهبری انقلاب و جامه عمل پوشاندن به ‌منویات ایشان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از صنایع، کالاها و تولیدات داخلی است.

وی افزود: طبق دستورات مقام معظم رهبری باید مبارزه با قاچاق کالا را از نقاط صفر مرزی تا قلب بازار در سطح عرضه پیگیری و دنبال کرد لذا باید توجه داشت باید در تمام حوزه‌های کالا با اجرای طرح‌های ملی مختلف تا حدی عرصه را در سطح عرضه کالا بر قاچاقچیان تنگ کنیم که دیگر قادر به عرضه و فروش کالاهای قاچاقی خود نباشند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند منظور از مبارزه با قاچاق کالا، مقابله با کوله‌برهای ضعیفی که در برخی مناطق اجناس کوچک را وارد می کنند، نیست؛ بلکه منظور قاچاقچیان بزرگی است که با دهها و صدها کانتینر، اجناس قاچاق، وارد کشور می کنند.

وی ادامه داد: چیزی که از مبارزه با قاچاق کالا قبل از هر چیز به ذهن متبادر می شود، مقابله فیزیکی با قاچاقچیان است در حالی که روش منطقی به عنوان رسالت اصلی ما در کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه از طریق سیاست های پولی و مالی و حوزه ی فرهنگی است.

سجاد اضافه کرد: باید به این مهم توجه داشت که دانایی و آگاهی صرف در مورد یک موضوع تعهدآور نبوده و موجب تغییر رفتار نمی شود، بلکه برای تغییر رفتار، دانش و دانایی باید تبدیل به باور شود چراکه این باور است که قادر به ایجاد انگیزش لازم برای بروز رفتاری خاص خواهد بود لذا در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید اینگونه عمل کرد.

وی  مدیریت تقاضا در مبارزه   فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: اهمیت مدیریت تقاضا در مبارزه  فرهنگی با قاچاق کالا و ارز را دو چندان می کند چراکه این مهم ورود توده های مردم به میدان مبارزه با قاچاق کالا به شمار می آید، مردمی که هرگاه روند گذشته  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، هرگاه با مشکل و تهدیدی مواجه شد، به صحنه وارد شده و حلّال مشکلات شدند.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد:لذا باید توجه داشت که تقویت باور مردم در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار حائز اهمیت است چراکه مردم هیچگاه با مصرف کالای قاچاق به خود و خانواده خود لطمه  نخواهند زد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که با مصرف کالای قاچاق، تولیدات داخلی تضعیف شود و این امر خود موجب تعطیلی کارخانه ها و واحدهای تولیدی و بیکار شدن بسیاری از افراد به ویژه جوانان است از سوی دیگر در چنین شرایطی رغبت برای سرمایه گذاری جهت احداث واحدهای تولیدی نیز کاهش یافته که این مهم نیز در بیکار ماندن جوانان تاثیر گذار است.

سجاد اذعان کرد: شهرستان لنجان به لحاظ جایگاه اقلیمی و قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و کریدور شمال و جنوب در کنار وجود فرصت‌ها و قابلیت‌های مناسب به تبع آن قاچاق لوازم آرایشی، دام، چوب، سیگار و ...دامنگیر این شهرستان بوده و این مسئله همواره ما را تهدید می کند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت که قاچاق لوازم بهداشتی می‌تواند بر سلامت جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد و بر همین اساس آسیب‌های فراوانی در بحث قاچاق لوازم آرایشی، بهداشتی وجود دارد لذا شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان باید با جدیت پا به میدان بگذارد که البته با معرفی شرکت‌های معتبر به اصناف و داروخانه‌ها در سطح شهرستان شاهد کاهش این آسیب‌ها بوده‌ایم.

فرماندار شهرستان لنجان تاکید کرد: کمیته اطلاعات عملیات نیز با مسئولیت نیروی انتظامی شهرستان نیز همواره در راستای ایجاد هماهنگی برای اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مستمر علیه فعالیت‌های قاچاق و باندهای سامان یافته و مصادیق آشکار قاچاق و همچنین بررسی و مشخص نمودن مسیرهای اصلی ورود، حمل و نقل و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالای قاچاق فعالیت می‌کند که این خود باعث کاهش قاچاق کالا در این این شهرستان شده است و در مجموع با تلاش های صورت گرفته در این حوزه شهرستان لنجان رتبه اول کشف کالای قاچاق در استان اصفهان را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 314455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.