ورود شهرداری به فناوری های نوین را تبریک می گویم/ جهش در شهر با ورود فناوری های نوین

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: یکی از انتظارات ما ورود جدی مدیریت شهری و استانی به مباحث دانش بنیان بود که به حمد خدا این اتفاق رخ داد.

به گزارش ایمنا، مهدی کشمیری در آیین اختتامیه نمایشگاه و جشنواره فناوریهای نوین شهری اظهار کرد: من سال گذشته که برای تدارک این جلسه در خدمت دوستان بودم، باور برگزاری چنین جشنواره بزرگی برایم سخت بود.

وی افزود: به نوبه خودم به افرادی که این جشنواره را برگزار کردند تبریک می گویم.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ورود مدیریت شهری به موضوعاتی فراتر از مسائل کالبدی شهر گفت: ما چندین سال است در اقتصاد دانش بنیان فعال هستیم اما همیشه آرزو داشتیم مدیریت کلان استان و شهر ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: حضور پر رنگ شرکت ها نیز نشان از شروع مهم این حرکت علمی و فناورانه در این شهر دارد.
کشمیری با اشاره به منطقه ویژه علم و فناوری و یا کریدور علم و فناوری در اصفهان گفت: این ایده و طرح به این معناست که در موضوع توسعه دیگر نباید نگاه صرفی به کالبد داشت بلکه باید به محتوا اندیشید.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه برای مدیریت استان باید مهم باشد که اقشار جامعه را چه افرادی تشکیل می دهند گفت: منطقه ویژه علم و فناوری، باید وظیفه شناسایی و حمایت از افراد خلاق را بر عهده بگیرد زیرا استعداد این افراد به رونق همه جانبه شهری کمک می کند.
کشمیری اضافه کرد: به لطف خدا این نگاه در مدیریت شهری و استانی شگل گرفته و امید است با امتداد این نگاه شهر توسعه یافته ای داشته باشیم.
وی افزود: ورود مدیریت شهری به حوزه فناوری و علم، یکی از خواسته های 15 سال پیش ما بوده است و خوشبختانه شورای دوره جدید هم به این موضوع توجه جدی دارد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: برای توسعه علم و فناوری باید اکوسیستم علم و فناوری شکل گیرد و تمامی اجزای اکوسیستم شامل افراد صاحب ایده و صاحب سرمایه و مصرف کننده، همگی باید در این راه مشارکت داشته باشند.
کشمیری اضافه کرد: در این راه مدیریت شهری نقش بسیار مهمی دارد و تنها نباید به کالبد شهری اندیشد بلکه باید به فکر محتوا و ظرفیت های شهری بود.
وی افزود: مدیریت شهری در این اکوسیستم می تواند قانون ایجاد کند و نیز با بسیج نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام دهد.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در پایان حضور مدیریت شهری به این عرصه را تبریک گفت.

کد خبر 314299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.