آب رفتن یارانه بخش تولید غیرقابل توجیه است/محدودیت منابع مالی برای پرداخت یارانه تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با اشاره به اینکه سهم کمی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید ارائه شده است، گفت: در اولویت بودن موضوع پرداخت یارانه نقدی به مردم، باعث شده که منابع مالی برای پرداخت یارانه سهم تولید با محدودیت روبرو شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: باید پذیرفت که در اجرای قانون مربوط به هدفمندی یارانه ها، ضعف هایی وجود دارد که یکی از این ضعف ها مربوط به کم توجهی به موضوع پرداخت سهم بخش تولید از منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: هزینه های بخش تولید، بعد از اجرای قانون مربوط به هدفمندی یارانه ها، با رشد روبرو بوده است، این موضوع باعث بالا رفتن بهای تمام شده ساخت محصولات، در کشور شده این در حالی است که یارانه ای نیز به بخش تولید اختصاص نیافت.

وی افزود: کم توجهی به تقویت بخش تولید،  باعث می شود تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را نداشته باشند و در این راستا باید سهمی که برای تولید از محل هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده پرداخت شود.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در اولویت بودن موضوع پرداخت یارانه نقدی به مردم، باعث شده که منابع مالی برای پرداخت یارانه سهم تولید با محدودیت روبرو شود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها حاصل می شود اما حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی پرداخت می شود که بخشی از این منابع به دستگاه های خدماتی بابت هزینه های تولید است در حالی که منابعی به واحدهای صنعتی در این رابطه پرداخت نمی شود.     

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه سهم کمی از منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید ارائه شده است، یادآور شد: باید به نحوی از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود که بتوانند در بازار با محصولات خارجی رقابت کنند.

کد خبر 314149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.