بوئین میاندشت میزبان خادمان امام هشتم+تصاویر

بوئین میاندشت - با حضور خادمان امام رضا(ع) در بوئین میاندشت، عطر خوش حرم به مشام عاشقان ولایت مهمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان بوئین میاندشت، حضور تعدادی از خادمان حرم امام رضا(ع)   همزمان با ایام ولادت ثامن الحجج در این شهرستان، برای ساعاتی حال و هوای بارگاه ملکوتی شاه خراسان را در فضای شهر تداعی نمود.

خادمان رضوی مورد استقبال باشکوه مردم و مسئولان بوئین میاندشت از جمله حجت الاسلام محمد اسکندری امام جمعه و ماشالله طحانیان زاده فرماندار این شهرستان قرار گرفتند.

با به پرواز در آمدن پرچم متبرک به ضریح امام هشتم،  شبنم اشک در وسعت نگران چشم ها به رقص درآمد و آستان قلب ها در زیر سایه ارادت دست ها تپیدن آغاز کرد.

مردم ولایی بوئین میاندشت با شانه های لرزان و زمزمه نجواهای " یا رضا؛ شاه خراسان" و" ای حرمت ملجا درماندگان" دلتنگی های خود را برای مشهد الرضا به نمایش گذاشتند.

خادمان حرم امام رضا(ع)  در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بوئین میاندشت نیز حضور یافتند و مولودی خوانی، برگزاری نماز جماعت وجمع آوری نذورات جهت امامزادگان، نیز از دیگر برنامه هایی بود که با حضور آنان به اجرا در آمد.

به گفته عباس نصیر الاسلامی مسئول اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت این خادمان همزمان با دهه کرامت و نیز هفته بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در امامزادگان شهر افوس، بقعه محله ششجوان، مسجد حضرت ابوالفضل و امازادگان احمد و ابراهیم بوئین میاندشت حضور یافتند.

به گزارش ایمنا؛ خادمان حرم امام رضا(ع) به طور کلی به ۳ قسمت تقسیم می شود: رسمی، افتخاری، تشرفی. این عناوین در تمامی امور خدامی، فراشی، دربان، کفشداری و حفاظ وجود دارد.

خدمت رسمی معمول به صورت موروثی می باشد به این معنی که پس از فوت خادم رسمی حضرت رضا(ع) فرزند مذکر ارشد وی در صورت احراز شرایط و صلاحیت های لازم و پس از بررسی ها متداول گزینش به خدمت فراخوانده خواهد شد.

خادمان افتخاری و تشرفی نیز پس از تنظیم درخواست و تحویل آن به اداره مرکزی آستان قدس رضوی واقع در (مشهد - چهارراه شهداء – قسمت دبیرخانه) جهت نیاز و اولویت و دارابودن شرایط و شایستگی های لازم و پس از گذراندن مراحل تحقیق، گزینش و به افتخار خدمتگزاری بارگاه رضوی نایل می گردند.

خدمت در این دستگاه مقدس آرزوی هر مسلمان و دوستدار خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است وسالانه بسیار زیادی از هموطنان به خصوص مجاوران بارگاه ملکوتی حضرتش تقاضای حکم خدمت دارند.

کد خبر 314049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.