تسریع در روند هوشمند سازی شهر با انعقاد تفاهم نامه بین شرکت مخابرات ایران و شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: تفاهم نامه ای که امروز بین شهرداری اصفهان و شرکت مخابرات ایران به امضا رسید، هوشمند شدن شهر اصفهان را سرعت می بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ظهر امروز تفاهم نامه همکاری بین شرکت مخابرات ایران (منطقه اصفهان) و شهرداری اصفهان به منظور افزایش خدمات در راستای تحقق شهرداری الکترونیک و توسعه فیبر نوری در شهر به امضا رسید.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان در همین رابطه اظهار کرد: اگر قرار است که شهر اصفهان توسعه پایدار  داشته باشد و در آینده به یک شهر جهانی تبدیل شود به یقین در کنار فناوریهای سخت همچون احداث تقاطع های غیر همسطح، میادین و معابر که مدیران شهری زمینه توسعه آن را فراهم می کنند، باید به فناوری های نرم هم توجه خاص شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه اصفهان ۱۴۰۰، شهر اصفهان باید به یک شهر دانش محور تبدیل شود؛ شهری که دانش را تبدیل به ثروت می کند.

 وی اضافه کرد: همانطور که پیش بینی شده محور توسعه شهر، فناوری است که خوشبختانه این بستر درحال آماده سازی است.

شهردار اصفهان عنوان کرد: اولین کریدور علم و فناوری کشور در اصفهان تعریف شده است و اولین سازمان عامل آن هم چند هفته پیش تأسیس شد که همه این موارد نویدهای بسیار خوبی است برای اینکه اصفهان تبدیل به شهر دانش محور شود.

وی افزود: تفاهم نامه ای که امروز به امضا رسید، هوشمند شدن شهر اصفهان را سرعت می بخشد و مقدمه ای برای قراردادهای بعدی است که امیدوارم هستم با همدلی و هم افزایی اقدامات مناسب در این خصوص صورت بگیرد.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: یک دستگاه به تنهایی نمی تواند اصفهان را تبدیل به شهر هوشمند کند به همین دلیل همه دستگاه های اجرایی شهر باید درگیر این مسأله شوند.

کد خبر 313855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.