نیروهای عراقی در انتظار فرمان حیدر العبادی برای آغاز عملیات تلعفر

فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد آماده سازی برای عملیات آزادسازی شهر تلعفر به پایان رسیده و نیروهای عراقی آماده فرمان حیدر العبادی برای آغاز عملیات هستند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا به نقل از روزنامه «الیوم السابع»، آمادگی های نیروهای مسلح عراق برای عملیات آزادسازی شهر «تلعفر» که در ۴۰ کیلومتری موصل واقع شده به پایان رسیده است.

«نجم الجبوری» فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد که نیروهی مسلح عراقی با پایان آماده سازی ها به منظور اجرای این عملیات در انتظار فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور هستند تا حمله به تلعفر را آغاز کنند.

وی تخمین زد که حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تروریست داعشی در این شهر حضور داشته باشند و یادآور شد که به دلیل شکستی که داعش در موصل متحمل شده این تروریست ها خسته هستند و روحیه خود را از دست داده اند به همین دلیل به نظر می رسد پیروزی در تلعفر آسان و سریع باشد.

الجبوری تأکید کرد عوامل زیادی وجود دارد که در عملیات پیش رو به سود ارتش عراق خواهد بود اولین مسأله این است که این عملیات در مقایسه با عملیات موصل از پیچیدگی کمتری برخوردار است و دشمن تحت محاصره قرار گرفته و به صورت روزانه نیروهای هوایی ارتش عراق و  ائتلاف ضد داعش  مواضع آنها را بمباران می کنند.

به گفته وی علاوه بر این جغرافیای منطقه به تانک های نیروهای ارتش اجازه می دهد که در عمق شهر نفوذ کنند و با توجه به تعداد کم غیر نظامیان در تلعفر، داعش نمی تواند از استراتژی سپر انسانی استفاده کند همانگونه که با این اقدام عملیات موصل را کُند کرده بود.

پیشتر حیدر العبادی اعلام کرده بود که نیروهای ارتش و پلیس اتحادیه؛ نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و نیروهای حشد عشایری (بسیج عشایر) در عملیات آزادسازی تلعفر مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 313556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.