آیین رونمایی و جشن امضای آلبوم صوتی و کتاب «شنونده پارسی» باحضور علی اصغر شاهزیدی

آیین رونمایی و جشن امضای آلبوم صوتی و کتاب «شنونده پارسی» با حضور استاد علی‌اصغر شاهزیدی امشب در هنرسرای خورشید برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، هنرسرای خورشید، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در راستای تجلیل از هنرمندان موسیقی اصفهان در نظر دارد آیین رونمایی و جشن امضای آلبوم صوتی و کتاب «شنوندۀ پارسی» را با حضور استاد علی اصغر شاهزیدی در این دفتر تخصصی موسیقی برگزار کند.

«شنوندۀ پارسی» که لذت آشنایی با دستگاه ها و اصطلاحات موسیقی ایرانی را برای شنوندۀ پارسی فراهم می کند، توسط ۱۹ خواننده از شاگردان استاد علی اصغر شاهزیدی و ۱۷ نوازنده، به مدیریت و طراحی جلیل سجاد، از سال ۱۳۹۰ برای تولید کلید خورده و پس از تایید متن کتاب و صدور مجوز متن از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ ضبط مراحل صوتی آن به طول انجامیده است.

از جمله ویژگی های آلبوم «شنوندۀ پارسی» می توان به این موارد اشاره کرد:

طراحی برای علاقه­ مندان به موسیقی ایرانی به زبان ساده و عامیانه (ویژۀ علاقمندان به آشنایی با موسیقی اصیل و سنتی ایرانی و آموزش به هنرجویان مبتدی)، برای کسانی که موسیقی ایرانی دوست دارند حتی اگر ساز نمی­ زنند و آواز نمی­ خوانند و سررشته ای از موسیقی ندارند، اجرای متن توضیحات بصورت دکلمه توسط گوینده حرفه ­ای و همراهی موسیقی مرتبط در زیر صدای گوینده، اجرای آواز و تصنیف ها توسط ۱۹ خوانندۀ مختلف از شاگردان معلم بزرگ آواز استاد علی اصغر شاهزیدی، همراهی آوازها توسط ۱۷ نوازنده با سازهای متنوع از قبیل تار و سه­ تار، پیانو، کلارینت، سنتور، کمانچه، نی، تمبک، دف، ویولن و ...، دارای تاییدیه از وزارت ارشاد جهت آموزش ردیف موسیقی ایرانی در مراکز آموزشی، اجرای تمامی متن توضیحات، اصطلاحات، آوازها و ترانه­ ها بصورت صوتی بدون نیاز به خواندن از روی کتاب و بدیع بودن آهنگسازی تمام آوازها و تصنیفها برای این اثر بدون کپی برداری از آثار دیگر.

گفتنی است، جشن امضای کتاب «شنوندۀ پارسی» به قلم جلیل سجاد نیز در این مراسم برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این آیین می توانند امشب، ۱۰ مرداد ماه رأس ساعت ۲۱ به هنرسرای خورشید واقع در پل شهید چمران، کوی آفتاب، جنب شهرداری منطقه ۷ مراجعه کنند. /

کد خبر 313483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.