شهرداری اصفهان تنها کلانشهر به روز در رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد است

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان تنها کلانشهر کشور است که رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد آن به روز انجام می شود.

مسعود حیدری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: کمیسیون ماده صد به تخلفاتی همچون اضافه ساخت، احداث بدون پروانه، اضافه ارتفاع، کسری پارکینگ، استفاده برخلاف کاربری و غیره رسیدگی می کند و ۲ ضمانت اجرایی تخریب و جریمه دارد.

وی ادامه داد: مدیریت ماده صد شهرداری دارای ۱۰ کمیسیون است که هر کمیسیون متشکل از سه نماینده دادگستری، شورای اسلامی شهر و وزارت کشور می باشد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه طبق قانون شهرداری ها، کلیه مالکان اراضی و املاک موظف به اخذ پروانه ساخت و ملزم به رعایت موارد آن در حین ساخت و ساز هستند، گفت: شهرداری می تواند از عملیات احداث ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مامورین خود اعم از آن که ساختمان در زمین محصور یا غیر محصور واقع باشد، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون ماده صد قانون شهرداری در رسیدگی به انواع تخلفات ساختمانی صلاحیت ذاتی دارد؛ به این معنی که هیچ مرجعی حق رسیدگی به این تخلفات را ندارد. حتی دادگستری نیز به استناد صلاحیت عام خود از چنین صلاحیتی بهره مند نیست.

حیدری افزود: مبنای جریمه در کمیسیون، اگر تخلف عمده نباشد جریمه در نظر گرفته می شود و در غیر این صورت رای تخریب صادر می گردد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تنها کلانشهر کشور که رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده صد آن به روز است، «کلانشهر اصفهان» می باشد.

مدیر امور حقوقی شهرداری اصفهان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف ساختمانی مراتب را با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت خود و یا از طریق تماس با شماره ۱۳۷ شهرداری اطلاع دهند.

کد خبر 313432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.