ملاک در انتخاب وزرا کارآمدی وپایبندی به آرمان‌های انقلاب باشد نه وابستگی به گروه‌های سیاسی

لنجان_امام جمعه زرین شهر گفت:روز های تشکیل کابینه دولت دوازهم است، دولت شدیداً مراقب باشد در انتخاب وزیران دچار سهم خواهی و جناح بازی، باند بازی نشود و ورزای کابینه، مؤمن بودن، متدین بودن به انقلاب وارزش های انقلاب، فعال بودن در میدان خدمت،جوان بودن و رمق کار داشتن،متخصص ...بودن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر در مصلی بزرگ حضرت ولی عصر(عج) با تسلیت شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع) اظهار کرد: ایام شهادت امام صادق (ع) همچون ماه محرم و ایام فاطمیه(س) تاثیر زیادی در احیاء فرهنگ شیعه دارد  لذا با توجه به اینکه امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع لقب گرفته و جا دارد با اعزام روحانیون و مبلغین دینی به روستاهای محروم، آن امام همام را به مردم به صورت علمی شناسانده و معرفی کنیم.

وی افزود: امام جعفر صادق(ع) با فکر روشن و دیده دقیق و تیز بین خویش، سینه دانش ها را شکافت و بشریت را به سوی سرزمین علم و دانش رهنمون ساخت از سوی دیگر پس از جد بزرگوار خود امیر مؤمنان علی(ع) تنها ایشان بود که این ندا را سر داد سلونی قبل ان تفقدونی لا یحدثکم احد بعدی بمثل حدیثی، از من سؤال کنید پیش از آن که مرا از دست بدهید، به درستی که پس از من، کسی مانند حدیث مرا به شما نخواهد گفت.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: این روزها روز های تشکیل کابینه دولت دوازهم است، دولت شدیداً مراقب باشد در انتخاب وزیران دچار سهم خواهی و جناح بازی، باند بازی نشود از سوی دیگر در انتخاب ورزای کابینه، مؤمن بودن، متدین بودن به انقلاب و ارزش های انقلاب، فعال بودن در میدان خدمت، جوان بودن و رمق کار داشتن،   متخصص وکارشناس بودن آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: شرایط امروز کشور شرایط بسیار پر چالش وحساسی است که به نیروی های هوشمند و مومن وانقلابی و زیرک نیاز دارد اگر امروز شرایط طوری رقم خورده که دنیا فهمیده بدون حضور ایران در خاورمیانه هیچ کاری نمی تواند بکند باید از این شرایط نهایت استفاده را برد.

باقریان اضافه کرد: استقامت و ایستادگی و بردباری شما مردم باعث قدرت وعزت ایران اسلامی شده است که این باید توسط مسئولان امر پاس داشته شود و امروز دنیا فهمیده است ایران تنها کشوری است که یک تنه مقابل تروریست، تکفیر وداعش ایستاده است  و در این مسیر شهدای عزیزبسیاری را هم با افتخار  فدا کرده است.

وی عنوان کرد: ملت ایران مطابق فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری به هیچ عنوان حاضر به عقب نشینی در برابر استکبار و تکفیر نخواهد بود.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد:  فرهنگ غلط ونابود کننده واردات باعث گرفتاری های زیادی شده است لذا باید توجه داشت داشتن نفت، معادن و... و.   درست است برای کشور یک نعمت و فرصت به شمار می آید اما وقتی اینها باشد یعنی ما پول داریم و وقتی پول باشد به جای رفتن به سمت تولید به سمت واردات می رویم.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ واردات که در کشور ما نهادینه شده است فرهنگ بسیار غلط و اشتباهی بوده است که امروز بلای جان  ومنشا بسیاری از گرفتاری هاو رکودها شده لذا باید این فرهنگ را با همت و کوشش وتلاش عوض کنیم و به جای آن فرهنگ صادرات را جایگزین وتقویت کنیم.

باقریان اذعان کرد: امروز به دلیل واردات، صنایع بزرگ کشور مانند ذوب آهن  با مشکلات زیادی روبه رو است  وحتی برخی از انها به مرز ورشکستگی رسیده اند و در شرایط پیش رو مباحثی مانند آب، محیط زیست، وادارات و صادرات بسیار مهم  واز مسائل بحرانی خواهد بود.

وی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و باید توجه داشت که یکی از افتخارات تحسین برانگیر وموثر انقلاب اسلامی ما اقامه همین نماز جمعه هاست.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: نماز جمعه نقش بسیار مهمی در فرهنگ ملت دارد و موماین از زن ومرد همه با وحدت کامل هر هفته در یک میعادگاه جمع می شوند و با مسائل روز جهان اسلام غیر از مسائل اخلاقی و فرهنگی آشنا می شوند.

وی ادامه داد: از همه شما مردم مومنی ومتدینن کمال سپاس را داریم که با همدلی و وحدت وبا حضور پررنگ خود را مراسم نماز جمعه به تقویت اسلام و حفظ  ارزش های انقلاب  کمک می کنید.

باقاریان اضافه کرد: امروز باید برای جوانان به فکر برنامه های و طرح های جدید بود وگرنه فضای مجازی و ماهواره ها به راحتی و بدون هزینه وقت جوانان ما را پر خواهد کرد.

وی متذکر شد: یکی از گرفتاری های خطرناک ما همین پایبند شدن جوانان به گوشی های تلفن همراه و فضاهای مجازی است  که آسیب های خطرناکی را برای خود جوان و جامعه و فرهنگ آن دارد لذا باید برای تحرک و انرژی و شادابی جوانان فکرهای نو و جذاب داشت و یکی از این طرح های نو برنامه های اردویی، کوه پیمایی، برنامه های دسته جمعی و سفرهای زیارتی است.

امام جمعه زرین شهر عنوان کرد: افرادی که توانانی دارند در این مسیر پر سود وارد شوند و با ایجاد گروهای مختلف با خوشرویی و آغوشی باز جوانان را جذب برنامه های مانند کوه نوردی، پیاده روی، اردهای جهادی، اردوهای فرهنگی  وهنری کنیم.

وی در پایان گفت: دیپلماسی عمومی بسیار کاربردی است و می تواند تبدیل به قدرتی خوب برای یک کشور باشد اربعین و مسائل مربوط به آن یک دیپلماسی خوب عمومی است بین دو کشور ایران و عراق  لذا ما باید با مردم کشورهای همسایه خود ارتباط های خوب ونزدیکی داشته باشم تا فرهنگ های خوب را به هم منتقل کنیم یکی از راه های وحدت وهمدلی وبرادری رفت آمدهای نخبه ها، هیات ها به کشورهای مختلف است.

کد خبر 311939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.