بار دیگر نوای شهادت در زرین شهرطنین‌اندازشد/وداع با 20 شهید دفاع مقدس در زرین شهر

لنجان_مردم زرین شهر همواره به میهمان‌نوازی و خون‌گرمی معروفند و از این جهت امروز استقبال گرم و بی‌نظیر از شهدای تازه تفحص شده داشتند و برای دلدادگان مکتب عشق و ایثار سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، تمام مردم شهرستان لنجان شیفته دلدادگان مکتب حسین(ع) هستند. آنان که برای دفاع از این مکتب راهی جبهه‌های نبرد شدند تا پرچم سرافراز اسلام را هماره در اوج نگه دارند و امروز مردم حق‌شناس این خطه، قدر این همه ایثار و شجاعت و شهامت‌ها را می‌دانند و تمام قامت در مقابل شهدای وطنشان می‌ایستند. مردم زرین شهر همواره به میهمان‌نوازی و خون‌گرمی معروفند و از این جهت امروز استقبال گرم و بی‌نظیر از شهدای تازه تفحص شده داشتند و برای دلدادگان مکتب عشق و ایثار سنگ تمام گذاشتند و مراسم استقبال از شهدا در هوای گرم و سوزان زرین شهر از ورودی‌ شهر آن هم با حضور هزاران نفر تا برگزاری مراسم‌های وداع با شهیدانی که پس از سالها به آغوش خانواده خویش بازگشتند، همگی گواهی بر این ادعاست.

مداحان اهل بیت(ع) در حال مدیحه سرایی هستند و گروه‌های خودجوش مردمی پوسترها و تصاویر شهدا را در بین مردم توزیع می کنند و جمعیت حاضر در این مراسم نیز یکصدا نوحه معروف «کجایید ای شهیدان خدایی» را زمزه می‌کنند. حضور گسترده اقشار مختلف در تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس، بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا است حضور چشمگیر خانواده‌های شهدا و ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم نیز موید این موضوع است از سوی دیگر عکاسان و خبرنگاران بی‌شماری برای پوشش تصویری و خبری این مراسم حضور یافته بودند تا بار دیگر حماسه حضور را به تصویر بکشند. زن و مرد، پیر و جوان در این مراسم حضور دارند؛ آن‌هایی که آمده بودند تا اجر قدم‌هایشان را با غایبان این مراسم تقسیم کنند؛ حتی برخی از حاضرین در این مراسم تلفن همراه را به سمت تابوت های شهدا می‌گرفتند تا سلام غایبان هم به این شهیدان برسد. شور و شعور و شوق دیداراز یک سو و گروه دمام‌زنی از سوی دیگر، صفایی وصف ناپذیر را به این مراسم بخشیده بود.

حجت الاسلام داود صائبی در حاشیه این مراسم مذهبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به اینکه شهدا چشم و چراغ انقلاب هستند و حضور با برکت آنان مایه سرافرازی و سربلندی است، گفت: امروز بار دیگر زرین شهر میزبان شهدای گمنام و کبوتران خونین بال شد و این در حالی است که هروقت شهدای دفاع مقدس بخصوص شهدای گمنام به شهرستان لنجان سفر کرده اند شهر ما را نیز از عطر شهادت، فرهنگ شهادت و فیض معنوی برخوردار کرده اند.

وی با اشاره به استقبال مردم از مراسم تشییع شهدا تصریح کرد: استقبال از چنین مهمانانی همواره با تجلیل و تکریم است و سابقه مردم کشور ما و بخصوص شهر زرین شهر را نشان می دهد چراکه ما یاد گرفته ایم در مکتب اسلام یاد شهدا و امام شهدا را در طول تاریخ بزرگ بشماریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: ما یاد گرفته ایم خودمان را مدیون شهدا بدانیم، راه و رسم شهادت را به همه نسل ها بیاموزیم، شهدا را سند بزرگ تاریخ بدانیم و به دشمنان بگوییم و بفهمانیم یاران اباعبدالله الحسین(ع)، سربازان امام خمینی(ره) و وفادارن به مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) هستیم و اگردشمن دست از پا خطا کند مردم ایران اسلامی همچون سربازان آماده ایثارگری هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز پیام مردم زرین شهر در تشییع شهدای هشت سال دفاع مقدس ان است که شهدا آرام و آسوده بخوابید چراکه  یاران امام خمینی(ره) همچنان زنده اند و راه و رسم شهدا را ادامه می دهند، ادامه داد:امروز نیز مردم همیشه در صحنه وشهید پرور زرین شهر با حضورشان در مراسم استقبال و تشیع پیکر این شهدا این پیام را با خود به همراه داشتند که وفادارن به انقلاب هستند وبه شهدا می گوییم ما مردم پای عهد و وفاداری به امام ایستاده ایم و تا آخرین نفس از راه و رسم امام راحل و رهبری انقلاب حمایت می‌کنیم و همچنان پای قول و عهدمان ایستاده ایم.

صائبی وی با تاکید بر اینکه کسانی که فلسفه شهید و شهادت را نمی‌دانند از ولایت امام راحل و مقام معظم رهبری جرعهنوش نشده‌اند، عنوان کرد: شهدا اهداف نظام را هدفگذاری کردند و راهی که صلابت و سلامت را برای ما رقم می‌زند، برایمان مشخص کردند.

جواد مددی نیز گفت: شهدا در راه ارزش های انقلاب اسلامی از جان شیرین خود گذشتند و آن را در راه اسلام و نظام فدا کردند و امروز بر همه ما وظیفه است که این خونها را پاس بداریم و از خانواده معظم آنها تجلیل و تکریم کنیم.

وی افزود: شهدا با دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی به تکلیف خود عمل کردند و امروز حفظ دستاوردهای انقلاب و انتقال آن به عهده ما نسل جوان و نسل های آینده و به نوعی از وظایف سنگین مردم و مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد .

این جوان زرین شهری تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت و اعتلای خود را مدیون شهیدان و خانواده آنان می داند و ما نیز باید تلاش کنیم تا با تمام وجود در خدمت خانواده معظم شاهد و ایثارگر که در راه مسیر دفاع از ارزش های اسلامی همواره پیشگام بوده اند باشیم.

سید احسان میرزایی نیز گفت: این شهدا همچون مقتدای خود امام حسین(ع) که جان خود را در راه اسلام فدا کرد، جان خود را فدای ارزش های انقلاب کردند و این شهدایی که امروز پیکرهای آنها را تشییع کردیم کسانی بودند که در عمل، ایثار برای بقای دین را اثبات کردند.

وی افزود: امروز دشمنان میهن اسلامی باید بدانند تا روح این شهیدان در جمع ما است و تا زمانی که نام آنها هست، دست از ارزش های دفاع مقدس برنخواهیم داشت تا جان در بدن داریم از رهبر طبعیت می کنیم.

مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: این شهدا نقش مهمی در دفاع از ارزش های اسلامی و مبارزه با ظالمان و مستکبران دارند که به همه ما درس مقاومت و ایستادگی در برابر باطل تا پای جان را می آموزند و امروز جمع کثیری از مردم و مسئولان زرین شهر در این مراسم حضور یافتند که نشان از پایبندی مردم به میثاق شهدا و بصیرت جامعه از ایثارگری های این افراد دارد.

وی عنوان کرد: امروز این سوال مطرح است که آیا با توجه به تلاش جبهه کفر و شبیه خون فرهنگی دشمن توانسته ایم در مکتب و راه شهدا باقی بمانیم؟ چراکه شهدا نه تنها آمادگی مقابله با دشمن را داشتند بلکه بصیرت، معرفت توحیدی و امامشان را ندیده خریدارش شدند و از این امتحان بزرگ پیروز و سربلند بیرون آمدند.

میرزایی بیان کرد: از این جهت همه ما باید در عرصه ها و جبهه های دیگر فرهنگی، دینی و... ادامه دهنده راه این شهدا باشیم و در ترویج فرهنگ ایثارگری و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بکوشیم.

کد خبر 311674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.