عطر و بوی شهادت در ورنامخواست پیچید/ ۲۰ شهید تازه تفحص‌شده تشییع شدند

لنجان_امروز عطر و بوی شهیدان دفاع مقدس در ورنامخواست پیچید و پیکر دلیر مردانی که لرزه بر اندام دشمن بعثی انداخته بودند، بر بلندای دستان پیر و جوان این خطه از میهن اسلامی تشییع شد تا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند این ملت همیشه با آرمان های شهیدان خود در دفاع مقدس همصدا و همراه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، امروز ورنامخواست بار دیگر حال و هوای کربلایی داشت و ۲۰ لاله سرخ گون میهمان دلهای سبز مردمان شهری بود که آمده بودند با فرزندان زهرا وداع کنند و مردم قدرشناس و شهیدپرور ورنامخواست با حضور باشکوه خود مراسم بی‌نظیر را برای یادگاران خوش‌نام هشت سال دفاع مقدس رقم زدند.

در آستانه شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ۲۰ شهید تازه تفحص شده بر موج اشک و ماتم خیل عزاداران تشییع شدند تا شاهدی باشند بر استواری و ولایتمداریشان چراکه امروز همه خوبی دریافتند که عزت، اقتدار، سربلندی و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در جهان مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای دفاع مقدس است و در حقیقت آنچه امروز توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان انقلاب اسلامی را خنثی و ناکام گذاشته کارنامه درخشان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

آری امروز عطر و بوی شهیدان دفاع مقدس در ورنامخواست پیچید و پیکر دلیر مردانی که لرزه بر اندام دشمن بعثی انداخته بودند، بر بلندای دستان پیر و جوان این خطه از میهن اسلامی تشییع شد تا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند این ملت همیشه با آرمان های شهیدان خود در دفاع مقدس همصدا و همراه است.

امروز نوجوانان و جوانانی که تنها گوشه هایی از دوران دفاع مقدس را شنیده بودند با چشم و جسم خود آن دوران را حس کردند به گونه ای که آنان نیز می گریستند و در اندیشه ادامه راه گرانقدر آنان همراه با همرزمان شهیدان که دیگر محاسن شان سفید شده بود، لبیک گوی راه و مرام شهیدان والامقام شدند.امروز در تشییع ۲۰ شهید تازه تفحص شده زن و مرد، پیر و جوان از ابتدای ورودی شهر ورنامخواست در انتظار ورود کبوترهای مهاجری بودند که پس از سالها دوری به سرزمین و زادگاه خود بازگشته بودند و به همراه خود عطر و بوی کربلا را داشتند. امروز نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی با الگوپذیری از اباعبدالله الحسین(ع) و در امتداد راه شهدای هشت سال دفاع مقدس در عرصه دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی حضور فعال دارند و گُواه آن نیز حماسه‌آفرینی شهدای جوان در دفاع از حرم اهل بیت (ع) است.و امروز استقبال از شهدای هشت سال دفاع مقدس نشان از آن دارد که شهدا همواره محور همبستگی امت اسلام و اتحاد ملت ایران در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی هستند چراکه ملت ایران همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرموند بر این باورند که فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست...

سعادت بهرامی در حاشیه این مراسم مذهبی گفت: اگر این شهدا نبودند، معلوم نبود ما در کجا بودیم و اگر نبود این جانفشانی‌ها، این عزت و سربلندی را در کشور نداشتیم چراکه دشمن به واسطه حمایت همه جانبه مستکبران نیرو و امکانات و سلاح‌های مدرن را در اختیار داشت اما آن‌ها نیروی معنوی نداشتند که ما داشتیم و اسلامی که امروز ما در اختیار داریم به آسانی به دست نیامد، برای آن خون‌های فراوان داده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

این جوان ورنامخواستی افزود: شهیدان جان خود را تقدیم کردند تا این عزت برای اسلام و ایران اسلامی بماند و ما اگر فرهنگ ایثار و شهادت را نداشته باشیم شکست ما قطعی است و شهدا زنده هستند و همه باید راه شهیدان را ادامه دهیم تا فرهنگ شهادت پایدار بماند.

سعود سعیدی نیز گفت: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس، دوران ایثار، درایت و وحدت مثال زدنی امت اسلامی بود و ایرانیان توانستند مدلی از همگرایی و عزم و اراده ی ملی را در دفاع از سرزمین خود به نمایش بگذارند.

وی افزود: یقیناً تمامی رزمندگانی که خالصانه و با افق روشن شهادت و دفاع از میهن خویش پای به کارزار دفاع مقدس نهاده بودند، شایسته ی تکریم و دارای جایگاهی رفیع هستند و در این میان شهدا مومنینی وارسته بودند که جان خود را در طَبَق اخلاص نهاده و عند ربهم یرزقون شده اند.

عضو شورای اسلامی ورنامخواست تصریح کرد: امروز پس از سال ها پیکر پاک شهیدانی  والا مقام  به آغوش ملت بازگشته، و این  پیکر های پاک  برای تشییع به شهر ورنامخواست آورده شده اند و مردم این شهر با تمام وجود به استقبال این عزیزان آمدند تا نشان دهند تا آخرین لحظه پایبند به خون شهدا خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی رسالت مهم است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی استکبار جهانی از جنگ نرم فرهنگی کمرنگ کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه ایران است و یکی از موثرترین راهکارهای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی، پاسداشت یاد شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و شهادت در جامعه است.

سعیدی با بیان اینکه ایمان به خدا، ولایتمداری، اخلاص در عمل و روحیه جهادی در انجام ماموریت‌ها شاخصه‌های برتر شهدای انقلاب اسلامی هستند، گفت: فرهنگ دفاع مقدس مجموعه‌ای درخشان از تجربه‌های ناب است که همواره باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا دچار آسیب نشویم.

وی اذعان کرد: بی تردید تشییع پرشور و شعور این شهیدان والا مقام برگ زرینی بر افتخارات مردم فکور ورنامخواست است  که پیش تر جهت سرفرازی این مرز و بوم شهدای فراوانی همچون سردار شهید محمدعلی شاهمرادی را تقدیم این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند.

محسن صادقی نیز گفت: خون مطهر شهدا و ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و برهه های گوناگون تاریخ انقلاب، عزت و اقتدار کنونی نظام اسلامی را رقم زده است.

وی افزود: ما بر این باوریم که امروز الگوی مقاومت در سوریه، عراق، یمن و سایر بلاد همین الگوی دفاع مقدس، رزمندگان و شهداست که در دفاع از دین خدا کوتاهی نکردند و ما باید آرمان شهدا را منتشر کنیم چراکه هدف دشمنان ایجاد فاصله بین ما، امام، مرجع و شهداست و این هدف را با ماهواره و برنامه‌های ماهواره‌ای به ویژه در جوانان دنبال می‌کنند.

این دانشجوی جوان تأکید بر این نکته که حضور باشکوه مردم ورنامخواست در تشییع پیکر شهدا، پیام روشنی را به دشمنان داد، گفت: مردم ورنامخواست با حضور دشمن شکن خود در مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده اعلام کردند که دل در گروی انقلاب و نظام اسلامی دارند و هیچگاه از ارزش های اسلامی دست نمی کشند.

وی تاکید کرد: امروز بار دیگر حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده ، برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار مردم ورنامخواست به ثبت رساند که از حافظه ها پاک نخواهد شد.

کد خبر 311669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.