مصلای اصفهان محل دائمی رصدخانه فرهنگی اصفهان می شود

مدیر رصدخانه فرهنگی اجتماعی اصفهان گفت: پیرو مذاکرات انجام شده بین شهردار و مدیرعامل مصلای اصفهان، قرار شد این قطب فرهنگی که برای آن کاربری های مختلف فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده، به عنوان محل دائمی رصدخانه فرهنگی اجتماعی قرار گیرد.

مصطفی نباتی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پس از گذشت چند ماه از زمان راه اندازی رصد خانه، پیگیری تامین زیرساخت های فیزیکی و تعیین محل دائم رصد خانه بر اساس جانمایی انجام شد.

وی ادامه داد: طبق مذاکرات انجام شده بین شهردار و مدیرعامل مصلای اصفهان، قرار شد این قطب فرهنگی که برای آن کاربری های مختلف فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده، به عنوان محل دائمی رصدخانه فرهنگی اجتماعی قرار گیرد.

مدیر رصدخانه فرهنگی، اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در خصوص زیرساخت های فناوری رصدخانه و طراحی پایگاه جامع داده که به نوعی در کشور کم نظیر است، از تکنیک های داده کاوی استفاده خواهد شد و در نگرش ها و رفتارهای فرهنگی واجتماعی به طور جنرال این داده ها قابلیت روند نگاری دارد که در حال مطالعات اولیه و تحقیق هستیم.

وی با اشاره به اینکه محور بعدی فعالیت ها تهیه شناسنامه فرهنگی محلات اصفهان است، گفت: تکمیل شاخص ها یکی از مواردی است که رصد خانه فرهنگی شهر آن را پیگیری می کندکه فاز اول آن در هفته نکوداشت اصفهان رونمایی شد و فاز دوم آن نیز آغاز شده است.

نباتی نژاد اظهارکرد: شناسنامه فرهنگی و اجتماعی محلات، نما و نشان هویتی است که امکان برنامه ریزی مؤثرتر در جهت توسعه و تعالی فرهنگی و اجتماعی را در آن مواضع فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری پایش مؤلفه های فرهنگی اولویت دار حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان هستیم، افزود: محور سوم فعالیت های رصدخانه، انجام نشست های نخبگی در سطوح دستگاهی، جامعه علمی و نخبگان محلی و منطقه ای شهر به منظور کشف داده های کیفی و ترویج آن و آسیب شناسی بر اساس مؤلفه های فرهنگی و اجتماعی محلات است تا بتوانیم به نوعی سهم نگاه فرهنگی اجتماعی را عالمانه کرده و برنامه ها را از شهودی بودن به سمت عقلایی بودن و مبتنی با داده ها جهت دهی کنیم.

مدیر رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اهداف آرمانی این رصدخانه گفت: هدف آرمانی ما این است که تک تک تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌ها توسط مدیران براساس داده‌های این رصدخانه انجام شود. روند اجرایی کار براساس گردآوری و تحلیل‌ داده‌ها است، این اقدام به وسیله پژوهش در فضاهای مختلف پژوهشی انجام خواهد شد.

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: روش‌هایی مانند مصاحبه، مشاهده، دریافت دیتا پتل و حتی بهره‌گیری از داده‌های ثبتی را در نظر داریم، در بعد اجرایی این داده‌ها گردآوری تا براساس روش‌های فنی و تخصصی تحلیل‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: تنها را ه ارتباطی رصدخانه با عموم جامعه سایت به نشانی esfahanrasad.ir است که در فاز اول شناسنامه فرهنگی محلات اصفهان در آن بارگذاری شده است.

کد خبر 311525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.