روش جدید آموزشی مرکز تخصصی کودک در چهار حوزه تعریف شده است

رئیس دفتر تخصصی کودک شهرداری اصفهان گفت: روش جدید آموزشی که توسط دفتر تخصص کودک طراحی شده است آموزش درچهار حوزه سلامت، شخصیت، اقتصاد و اجتماع را برای کودکان تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نفیسه حبیب اللهی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز تخصصی کودک در جمع خبرنگاران با اشاره به متد جدیدی که در دفتر تخصصی کودک شهرداری اصفهان برای آموزش به کودکان به کار گرفته می شود، اظهار کرد: این متد آموزشی (اpshe) نام دارد و توسط دفتر تخصصی کودک شهرداری اصفهان طراحی شده که در ۴ حوزه سلامت، شخصیت، اقتصاد و اجتماع تعریف شده است.

وی اضافه کرد: کودکان در این آموزش ها زندگی اجتماعی، زندگی شهری، احترام به یکدیگر، رعایت حقوق دیگران و فعالیت در شرایط مختلف را می آموزند.

وی اظهار کرد: در این سیستم آموزشی کودکان خودشان مباحثی را که علاقه دارند فرابگیرند انتخاب می کنند، نکته مهم تر اینکه در این سیستم مربی وجود ندارد تا به کودکان آموزش دهد بلکه شخصی به نام «تسهیل گر» مراحل فراگیری این علوم را برای کودک تسهیل می کند و کودک سعی می کند تا در آن شرایط علوم را فرابگیرد.

رئیس دفتر تخصصی کودک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در گذشته سیستم فعالیتی مرکز کودک به صورت نظام مند و کلاسی بوده است بیان کرد: این بدین معنی است که در گذشته کلاس ها از پیش تعیین شده بودند و با یک روال معینی مطالب آموزش داده می شد و خود کودکان در انتخاب کلاس ها هیچ حقی نداشتند و کودکان در کلاس ها به اجبار شرکت می کردند.

وی با اشاره به اینکه مرکز کودک در حال حاضر به عنوان یک مرکز تخصصی برای کودکان شناخته می شود، گفت: این به دلیل رویکردهای تخصصی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان در ارائه آموزشها به کودکان بوده است.

رئیس دفتر تخصصی کودک شهرداری اصفهان ادامه داد: تخصصی شدن فعالیت های سازمان فرهنگی به این دلیل بوده تا ما بتوانیم در هر برنامه ای از متخصصان و اساتید دانشگاه در آن حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های چندین ساله خانه کودک در اصفهان گفت: این خانه در دهه ۷۰ افتتاح شد و از آن دوران تا کنون اتفاقات خوبی در این مرکز افتاده است.

کد خبر 311473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.