ساختن سالن تئاتر برای فرهنگ سازی کافی نیست

مونا فرجاد، بازیگر و عضو هیئت داوری نمایش‌های منطقه‌ای جشنواره تئاتر سوره، در حاشیۀ برگزاری این جشنواره در تالار هنر اصفهان، جزییاتی را در مورد روند برگزاری این جشنواره بیان کرد.

به گزارش ایمنا، جشنوارۀ تئاتر سوره منطقه سه که از ۲۴ تیر ماه با اجرای ۹ نمایش از ۸ استان کشور در اصفهان آغاز به کار کرده است امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

مونا فرجاد، بازیگر تئاتر و تلویزیون که به عنوان داور در پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره حضور دارد در مورد روند برگزاری این جشنواره می گوید: «کارهایی که دیده ایم تقریبا در یک سطح بوده‌اند اما برخی از کارها بسیار خوب بوده اند و این خیلی خوب است که همه تلاش خود را می کنند. البته عده ای نیز ایده های جذابی در ذهنشان است که نیاز به تلاش بیشتر برای پختگی دارد.  من چون بازیگر هستم ناخودآگاه به بازی ها بیشتر توجه می کنم و باید بگویم که برخی از بازی ها در این جشنواره بسیار عالی بود. نکته ای که از سوی بازیگران به آن کم توجهی شده بود حجم صدا و فن بیان بود و شاید علی رغم تلاشی که می کردند نیاز به تلاش بیشتری داشتند تا به پختگی برسند.  اصفهان شهری پر از هنرمندان نامی و بزرگ است ولی باید در شهرستانها به تئاتر توجه بیشتری از سوی ارگانهای دولتی شود و امکانات بیشتری را در اختیار هنرمندان قراردهند تا همه بتوانند در این رشته پیشرفت کنند. این سطح از کارهای این جشنواره نشان می دهد که استعدادهای خوبی در شهرستانها وجود دارد که برایشان فرصتی نیست. ساختن تالار در شهرستانها برای پیشرفت تئاتر کافی نیست و باید در شهرستانها فرهنگ سازی شود تا مردم ترغیب شوند و تئاتر را در سبد خانوار خود قرار دهند این گونه است که در این رشته درآمدزایی می شود و اتفاقات خوبی در آن می افتد. به هنرمندان عرصه تئاتر پیشنهاد می کنم که در دنیای هنر چشم باسوادی داشته باشند تا به موفقیت بیشتری دست یابند به این معنی که رمان و کتاب و روزنامه بخوانند و فیلم و موسیقی ببینند و بشنوند و از شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه آگاه باشند تا به نگاهی عمیق تر دست یابند و آثار پخته تری ارائه دهند.»

گفتنی است، کلیۀ برگزیدگان جشنوارۀ مناطق تئاتر سوره به بیست و پنجمین جشنواره‌ سراسری تئاتر «سوره» که نیمه مردادماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند. /

کد خبر 311453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.