امام جعفر صادق(ع) عقل گرایی معتدل را ملاک قرار داد

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: در دوره ای که افراد برداشت سطحی از قرآن داشتند؛ امام صادق (ع) عقل گرایی معتدل را ملاک و بنیاد نهاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه، با اشاره به در پیش بودن شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: نقش این امام همام در اشاعه اسلام به قدری است که مسلمانان و مذهب آن ها را جعفری می دانند.

امام جمعه دامنه عنوان داشت: گستردگی روایات نقل شده از ایشان در مسائل مختلف فقهی، کلامی، اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و سیاسی  گواه بر این مسئله است.

حجت الاسلام صابری افزود: در دوره ای که عده ای به ظواهر آیات الهی و روایات معصومین(ع) روی آوردند  و گروهی مثل معتزله به عقل گرایی محض پرداختند؛ امام صادق (ع) عقل گرایی معتدل را ملاک و بنیاد نهاد.

امام جمعه دامنه برگزاری جلسات عمومی درس برای شیعه و سنی در مسجد رسول الله، برگزاری جلسات خصوصی محدود برای فقها و متکلمین و تربیت افراد معدود و شاگران مخصوص مانند زراره و هشام بن حکم را سه راهکار موثر امام صادق (ع) در راستای مبارزات علمی و نهضت عملی ایشان  بیان کرد.

وی  با اشاره به مبارزات سیاسی و کار تشکیلاتی گسترده امام صادق (ع) در بلاد اسلامی افزود:امام صادق(ع) در طول تمام رسالت خویش با افرادی که برای حکومت طاغوت قدم بر می داشتند و قلم فرسایی می کردند صریحانه برخورد می کرد و امروز نیز جریان مومنان و متدینان و انقلابی ها باید  در کار تشکیلاتی متعهد باشند .

امام جمعه دامنه در ادامه با اشاره به روایاتی از مولای متقیان(ع) افزود: بشریت در رسیدن به مقاصد خود آدرس هاس غلط را می پیماید و یا به خود رنج و سختی می دهد یا به بیراهه می رود.

وی  با بیان این که همواره باید به دنبال  ادای تکلیف و انجام وظایف بود، تصریح کرد: راه  رسیدن به ثروت و رفاه  دزدی  و خوردن حق مردم نیست؛ آرامش به رفتن به دنبال شهوات و شهرت  و تفاخر راهش بی حجابی و بد حجابی نیست.

صابری  با اشاره به آزاد سازی کامل شهر موصل و نابودی داعش گفت: مبارزه و مقاومت و حرکت در مسیر شهادت و جهاد با کفر همواره به نتیجه می رسد.

کد خبر 311015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.