طرح رونق موجب افزایش ۱۲.۶ درصدی اشتغال واحدهای اصفهان شد

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با اجرای طرح رونق اقتصادی، با رصد ۲۰۰ واحد صنعتی در اصفهان و بنا بر آمارهای تامین اجتماعی میزان اشتغال واحدهای دچار بحران در اسفند ۹۵ نسبت به ۹۴ حدود ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا برکتین ظهر امروز به مناسبت هفته صنعت و و معدن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فضای اقتصادی و صنعت کشور طی چند سال گذشته درگیر مباحثی رکود، اشتغال و مسایل بیکاری است، اظهار داشت: متاسفانه سیاست کشور به گونه ای بوده که قبل و بعد از انقلاب کشور و دولت مرکزی از طریق درآمدهای نفتی اداره می شود و تمام امور کشور براساس نفت حل می شود و وابستگی ما به این محصول ریشه ای و پایه ای است.

وی با بیان اینکه درآمد نفتی دولت احمدی نژاد در مدت هشت سال حدود ۸۵۰ میلیارد دلار بود، افزود: درآمد سالانه حاصل از نفت دولت نهم و دهم حدود ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیارد دلار بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه با تغییر شرایط سیاسی و اقتصادی و تحریم کشور، درآمد نفتی کشور از ۱۴۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار کاهش یافت، اظهار داشت: تحریم ها تاثیر منفی بر روی واحدهای صنعتی داشت و امکانات و تسهیلات محدود شد ما مجبور شدیم با دلار کمتر کار کنیم؛ البته ما اکنون در کوتاه مدت مشکل داریم ولی در بلند مدت فضا بهتر می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط دولت یازدهم رویکرد خود را تغییر داد و تصمیم گرفت تورم را از طریق کنترل نقدینگی مهار کند و کاهش دهد، تصریح کرد: این امر باعث کمای فعالیت های اقتصادی کشور شد.

برکتین با بیان اینکه بانک ها در دولت های قبل اجازه بی انضباطی داشتند و منابع را درگیر می کردند، گفت: در دولت یازدهم تورم کاهش پیداکرد و دارایی بانک ها وبال گردنشان شد، از سوی دیگر بخش های دولتی و برخی از بخش های خصوصی نیز بازپرداخت اقساط خود را به تعویق انداختند و بانک ها دیگر قادر به پرداخت تسهیلات نبودند و در نتیجه اقتصاد کشور با رکود مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال ۹۵، طرح رونق اقتصادی را تصویب کرد، بیان داشت: بنابراین طرح مصوب شد بانک ها مبلغ  ۱۶ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به واحدهای صنعتی تسهیلات پرداخت کنند و بانک ها هم از این طرح تبعیت کردند و مقداری سرمایه به واحدهای صنعتی تزریق شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه این مقدار تسهیلات ناچیز توانست تغییراتی در وضعیت بنگاه  های اقتصادی استان ایجاد کند؛ اظهار داشت: مطابق جامعه آماری ۴۴۷ واحد صنعتی استان ۲۰۰واحد صنعتی مورد رصد قرار گرفتند  که تعداد اشتغال آنها در اسفند سال ۹۵، بر طبق آمار بیمه تامین اجتماعی  نسبت به اسفند ماه سال ۹۴، حدود ۱۲.۶ درصد رشد داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: کشور در آینده نزدیک بدون اتکا به درآمدهای نفتی بتواند به حیات اقتصادی خود به خوبی ادامه دهد.

کد خبر 309715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.