ورود ۴۰ فیلم کوتاه از سوی فیلمسازان اصفهانی به جشنواره کودک

مدیر کمیته امور سینمایی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: ۴۰ فیلم کوتاه توسط فیلم سازان اصفهانی به این دوره از جشنواره راه یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دفتر اصفهان، سید محمد طباطبایی اظهار داشت: بدنبال برگزاری سالانه جشنواره فیلم های کودک و نوجوان، تولیدات فیلم کودک در اصفهان رونق گرفته است، به طوری که از ۱۱ فیلم به ۴۷ فیلم در بیست و هشتمین دوره جشنواره کودک رسید و امسال ۴۰ فیلم کودک از سوی فیلمسازان اصفهانی تولید شده است.

مدیر کمیته امور سینمایی سی‌امین جشنواره بین المللی فیلمهای کودک و نوجوان ادامه داد: برگزاری جشنواره کودک و نوجوان مانع از خاموش شدن چراغ سینمای کودک و نوجوان شده است.

وی ورود فیلم های انیمیشن به سی امین دوره جشنواره فیلم های کودک و نوجوان را یک امتیازه ویژه این دوره از جشنواره گفت: هفت فیلم سینمایی انیمیشن در جشنواره شرکت داده شد.

طباطبایی اضافه کرد: اضافه شدن بخش انیمیشن این امید را زنده می‌کند که کیفیت فیلم های کودک و نوجوان به دهه ۶۰ و ۷۰ برسد.

وی با اظهار اینکه چند سالی بود که فیلم‌های کودک و نوجوان از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بود و رونق پایینی داشت، افزود: در این سالها تنها به صورت موردی شاهد اتفاقاتی مثبت در حوزه سینمای کودک و نوجوان بودیم و در حوزه فروش فیلم‌ها بسیار نحیف و ضعیف وارد شدیم.

وی با بیان اینکه طبق نظر هیئت داوری امسال کیفیت فیلم ها به نسبت سالهای گذشته بسیار بالاتر بوده است، اعلام کرد: با افزایش کیفیت فیلم‌های تولیدی کودک و نوجوان به طور قطع شاهد اکران فیلم های بسیار خوبی در سالهای آتی بر پرده سینماها خواهیم بود.

مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان، بزرگترین مشکل و چالش جشنواره بین المللی کودک و نوجوان را عورض شدن شهرهای برگزاری کننده جشنواره دانست و گفت: خانه اصلی پروانه ها هر چند سال یکباری دستخوش جابه جایی شده است به طوری که به اعتبار و وجه بین المللی آن اسیب رسانده شده است .

وی گفت: نباید بدنبال امضا با قرداد بنیاد ملی فارابی شاهد این باشیم که جشنواره از اصفهان کوچ کند و گریبانگیر بلاتکلیفی در طول این سالها باشیم .

طباطبایی اظهار داشت: امید است که با حضور جشنواره به صورت دائمی در اصفهان شاهد اتفاقات خیلی خجسته ای باشیم، به طوری که قرار بود در بیست و هشتمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان، اصفهان قطب سینمای کودک و نوجوان در ایران باشد، اما کوچ جشنواره از اصفهان در دوره بیست و نهم شاهد ادامه این رخداد فرهنگی نبودیم.

کد خبر 308787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.