آهنگ رشد در تمام محلات منطقه ۸ نواخته شود/ تلاش برای دستیابی به توازن و عدالت نسبی

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از محلات منطقه ۸ رشد خوبی داشته اما این رشد باید در تمام محله های منطقه پیچیده شود.

به گزارش ایمنا، رضا امینی در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه های منطقه ۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: منطقه 8 با مساحت۲۱  کیلومترمربع و بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۵ محله بزرگترین منطقه ازلحاظ سطح خدمات و جمعیت محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه محله خانه اصفهان خدمات ارزنده ای در آن اجرا شده است اما باید تمام محلات منطقه رشد وتوسعه پیدا کنند، ادامه داد: بایستی برای ارتقا سرانه خدمات، در محله های منطقه مانند کوجان، مارچین، فردوان، بهرام آباد و غیره  به توازن و عدالت نسبی دست یابیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در برنامه ریزی های شهرداری توسعه و تکمیل معابر، احداث فرهنگسرا، ورزشگاه و سالن مطالعه، ورزشگاه های محلی، فضای سبز و احداث پارکینگ ها برای نقاط پرتراکم، پل های هوایی عابر پیاده جزو مقوله های عمرانی محله ای منطقه ۸ بوده  که خوشبختانه  با برنامه ریزی بیش از ۲۰۰طرح عمرانی توانستیم  بخشی از آن پروژه ها را  در سال های گذشته افتتاح و برخی دیگر نیز در قالب مراسم و آئین خاصی کلنگ زنی و یا افتتاح کنیم.  

امینی با بیان اینکه امروز در محلات منطقه ۸ برای دیدار با اهالی منطقه و شنیدن مشکلات وارائه پروژه ها به آنان حضور پیدا کرده ایم، گفت: امروز پروژه هایی از جنس عمرانی - خدماتی و فرهنگی نیز به شهروندان هدیه داده شد.

و ی بااشاره به اینکه در توازن خدمات  محله ای و شهری نیز اول باید در مناطق توازن خدمات ایجاد کنیم، گفت: در مناطق مختلف شهر نیز برخورداری از مقوله های خدماتی برقرار است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در اکثر بافت محلات محروم محله های ضعیف را تشکیل می دهند که بایستی چهره آن تغییر پیدا کند، اضافه کرد: در مناطق ۱۵ گانه شهری شرایط نامتوازنی برقرار است که به لحاظ تقسیمات جغرافیایی در یک منطقه شهری محله ها به ضعیف، برخوردار و متوسط تقسیم می شوند از همین رو باید در تقسیمات اعتبارات عمرانی عدالت اجتماعی برقرار شود.

وی دربخش دیگرسخنان خود با تاکید براینکه باید سفرهای درون شهری کاهش یابد، گفت:شهروندان باید نیازهای معشیتی خود در ارکان زندگی اجتماعی مانند فرهنگی، حمل و نقل، محیط زیست و اجتماع و فضای سبز برخوردار باشند تا سفرهای درون شهری کاهش یابد.

امینی با اشاره به اینکه جمعیت ۲ میلیون نفری شهر اصفهان اقتضا می کند تا سفرهای  درون شهری کاهش یابد، اظهار کرد:درهمین راستا ناوگان حمل و نقل عمومی بایستی برای شاهراه اصلی و تکمیل معابر برای دسترسی های منطقه ای و توسعه شبکه معابر و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی  برای محلات در یک منطقه نیز در نظر گرفته شود تا شهروندان بیش از ۸۰ درصد از ضرورت های معیشتی خود را در حوالی زندگی خود تامین کنند.

رییس شورای اسلامی شهراصفهان در ادامه بابیان اینکه بخش زیادی از آزادسازی فضای سبز حاشیه ردانی پور اجرا شده است، افزود: این فضای سبز با مساحت  ۱۳ هزار متر آماده طراحی و اجرا است که امیدواریم با اجرای این طرح سرانه فضای سبز و تفرجگاهی نیز افزایش یابد.

کد خبر 308764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.