نگاه خوش بینانه شهروندان به اجرای پروژه های شهرداری

اهالی منطقه برای افتتاح پروژه ها در کنار مدیران شهری آمدند تا بار دیگر از نزدیک شاهد ارتقاء خدمات در محله های خود باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منطقه ۸ شهرداری اصفهان از  شمال به خیابان بهارستان از تقاطع خیابان امام خمینی (ره) تا تقاطع خیابان کاوه، از شرق نیز به محور بزرگراه کاوه از تقاطع بهارستان تا میدان شهدا، از جنوب به محور خیابان فروغی از میدان شهدا تا میدان جمهوری اسلامی و از غرب نیز به محور خیابان امام خمینی منتهی می شود.

این منطقه دارای ۱۶ محله است که یکی از مناطق نیمه برخوردار  در بین مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان  محسوب می شود لذا برای توزیع عادلانه خدمات پروژه های بسیاری اعم از فرهنگی، ورزشی ، فضای سبز و غیره  در دل محله های این منطقه اجرا شده است.

در همین راستا چند روز گذشته صدای چرخ قطار افتتاح پروژه ها در شصت و یکمین برنامه هرهفته چندافتتاح به منطقه ۸ شهرداری اصفهان که یکی از مناطق نیمه برخوردار و پرجمعیت ترین منطقه است پیچیده شد.

اما اهالی این منطقه با شنیدن صدای چرخ توسعه و پیشرفت از منازل خود به بیرون آمدند تا از نزدیک شاهد افتتاح پروژه ها باشند و سفره دل خود را برای مدیران شهری پهن کنند.

جمعیتی زیادی برای افتتاح پروژه فرهنگسرای گلستانه که یکی از بزرگترین مجموعه فرهنگی منطقه در محله مارچین با مساحت ۹۸۰ مترمربع و در ۴ طبقه و با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال احداث شده است حضورپیدا کرده بودند اما خانمی  که در میان آن همه هیاهو به کنار خبرنگاران آمد و گفت: محله مارچین یکی از محله های محروم منطقه است که جای بسیاری از مجموعه های ورزشی، فرهنگی ،فضای سبز و غیره در آن خالی است اما خوشبختانه شهرداری با احداث این مجموعه فرهنگی نور امید را در دل اهالی این محله زنده کرده و همه نیز چشم انتظار هستیم تا پروژه های دیگری نیز برای شادابی جوانان و نوجوانان احداث شود.

خانم دیگری که با شنیدن صحبت های همسایه خوددلش را به دریا زده بود برای حرف زدن به جلو آمد و گفت: این محله به این فرهنگسرا نیاز داشت همچنین علاوه بر این فرهنگسرا بازهم باید فرهنگسراهای دیگر و زمین های ورزشی  ، استخر و سالن مطالعه در این محله احداث شود چرا که جوانان به این مکان ها برای تفریح سالم نیاز دارند.

آقایی که در کنار دختر خود ایستاده بود گفت: من هرروز مجبور بودم برای اینکه دخترم به کلاس های فرهنگسرا مراجعه کند به بیرون از محله بروم و این کار برای من کارمند بسیار دشوار بود که خوشبختانه شهرداری با احداث این مجموعه فرهنگی مشکلات را از سر راه ما بر داشت.

پل عابر پیاده مکانیزه مقابل بیمارستان سوانح سوختگی از دیگر طرح هایی بود که بر اساس نیاز های شهروندان با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال ساخته شد؛ کاسبان آن منطقه که با  تکمیل شدن این پروژه به وجد آمده بودند می گفتند: قبل از احداث این پل حوادث ناگواری برای شهروندانی که می خواستند عرض خیابان را طی کنند می افتاد اما خوشبختانه با احداث این پل مسیر رفت و آمد آسان و ازهمه مهمتر دیگر شاهد حوادث تلخ برای همشهریان خود نیستیم.

مقصد بعدی نیز برای افتتاح پروژه ها بوستان محلی  بهرام آباد بود که با مساحت ۷ هزار متر مربع برای ارتقا سرانه فضای سبز منطقه احداث شده بود که اهالی آن منطقه ضمن ابراز خشنودی از اجرای این پروژه می گفتند: این محله از نعمت طراوت وشادابی محروم بود که شهرداری با احداث این بوستان نیز شادابی وطراوت را در بین اهالی  محله زنده کرد.

همچنین همسایه هایی که پنجره های خانه هایشان  رو به بوستان گشوده می شود یا اینکه بوستان دو قدمی خانه هایشان بود گفتند:  شب ها جوانان زیادی به این بوستان می آیند و تا نصف شب در این مکان به مزاحمت  و سر وصدا مشغول هستند که امیدواریم شهرداری یک نگهبان برای تامین امنیت و آرامش شهروندان در این مکان نیز مستقر کند.

همچنین تعداد زیادی از خانم ها و آقایان می گفتند این بوستان جمعیت زیادی را در دل خود جای می دهد و باید امکانات آن مانند احداث سرویس بهداشتی و نیمکت افزایش یابد.

از دیگر پروژه های هرهفته چند افتتاح می توان به خیابان شهید علاقه مندان اشاره کرده که این خیابان حدفاصل خیابان باهنر و فروغی به طول ۷۲۰ متر و عرض ۲۲ متر به صورت شمالی-جنوبی احداث شده و در کاهش بارترافیکی خیابان کاوه تاثیر بسزایی دارد.

همچنین در این خیابان نیز اهالی و کاسبان منطقه به محل ربان چینی آمده بودند و از شهردار برای احداث این خیابان تشکر کردند و یکی از آنها گفت: با احداث این خیابان ترافیک کاهش می یابد و ما از صدای سر سام آور بوق های خودروها دیگر درامان هستیم اما آنان در لابه لای تشکرهای از شهردار خواستار شدند تا در این محله نیز سالن استخر، فرهنگسرا و فضای سبز  احداث شود.

 مقصد بعدی که همه خبرنگاران و مدیران شهری هم گام  با شهردار شدند تا پروژه دیگری را افتتاح کنند خیابان سردار صادقی بود که  در خیابان امام خمینی (ره) تا تالار سپید به طول ۷۷۰ متر و عرض ۱۸ متر احداث شده بود.

در این خیابان نیز اهالی منطقه باشیرینی و شربت کام خود و دیگران را برای احداث این خیابان شیرین کردند از چهره تمام آن نیز می شد خواند که  از اجرای این پروژه رضایت کامل دارند و همچنان برای جلوگیری از ترافیک وتسهیل عبور و مرور مشتاقانه منتظر اجرای فاز دوم این پروژه بودند.

اما از دیگر پروژه های که شهرداری می توانند به برگ زرین دفتر افتتاح پروژه های خود اضافه کنند  افتتاح بوستان محلی فردوان در محله کم برخوردار با اهالی پر شور و نشاط  این محل بود. اکثرا اهالی محله در این بوستان جمع شده بودند و کودکان نیز از سر و کول اسباب بازی ها بالا می رفتند و این نشان دهنده این بود که این بوستان یکی از نیازهای اصلی و اساسی این منطقه بود.

پیرمردی که بر روی عصا خود تکیه کرده و به نمایندگی اهالی منطقه برای در میان گذاشتن مشکلات محله  با شهردار صحبت می کرد می گفت بازهم این محله نیاز به بوستان دارد و همین بوستان تازه احداث نیز به سرویس بهداشتی احتیاج دارد همچنین استخر، زمین های ورزشی روباز برای جوانان و نوجوانان باید در محله احداث شود.

همچنین وی گفت: تاکنون کوچه و پس کوچه های بسیاری آسفالت شده اما برخی از کوچه های این محله برای تردد روان مردم به آسفالت نیاز دارد.

کنلگ زنی بوستان فردوان و حاشیه بزرگراه شهید رادنی پور مقصد دیگری از برنامه هر هفته چند افتتاح بود که به گفته مدیر منطقه۸،  ۲ بوستان برای ارتقا سرانه ورزشی و ایجاد نشاط بین جوانان منطقه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

خانمی که برای مراسم کلنگ زنی بوستان فردوان شرکت کرده بود می گفت جوانان و کودکان ما مکانی برای گذراندن اوقات فراغت خود ندارند اما خوشبختانه  با احداث این بوستان آنان می توانند اوقات خوشی را سپری کنند.

همچنین برای  مراسم کلنگ زنی بوستان حاشیه ردانی پور پیر و جوان در کنار هم آمده بودند و از اجرای  این پروژه بسیار خشنود بودند چرا که آنان می گفتند با احداث این بوستان هوای منطقه لطیف تر  و شادابی را برای مردم به ارمغان می آورد.

کد خبر 308660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.