طرح جامع حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان سال جاری در کشور اجرا می شود

کاشان - معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از اجرای طرح جامع حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان سال جاری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان سمیع اله حسینی مکارم، در جشن سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از 31 هزار اثر ثبتی و مشکلات حفاظت از این آثار و ضرورت استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی طرح جامع حفاظت از میراث فرهنگی تا پایان سال جاری در کشور اجرایی می شود .
وی گفت: این طرح با تاکید بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای تقویت حفاظت از میراث فرهنگی، همکاری  همه دستگاه ها مورد توجه قرار  گرفته شده است.
به گفته وی، در این طرح، انجمن میراث فرهنگی در تمام سطوح کشور، استان، شهرستان و روستا و جوامع محلی تشکیل شده  و اعضا آن آموزش های لازم را فراگرفته و از طرف سازمان میراث فرهنگی برای حفاظت از آثار تمدنی منطقه خود ماموریت خواهند گرفت.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی  صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به اهمیت و ضرورت حفاظت از میراث فرهنگی کشور افزود: 80 درصد بناهای ثبت شده جهانی  و 50 درصد محوطه های باستانی و موزه های بزرگ کشور به سیستم حفاظت الکترونیک مجهز هستند.
حسینی مکارم تاکید کرد: اگر 40 سال پیش، انجمن های مردم نهاد در مناطق مختلف کشور تشکیل شده بود، وضعیت میراث فرهنگی کشور بهتر از شرایط امروز  بود.
وی افزود: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد، یک الگوی موفق برای مشارکت مردم در شناسایی، معرفی و حفاظت از آثار تاریخی و تمدنی است که فعالیت های آنها باید به همه مناطق تبیین شود.
به گزارش ایمنا، نشست سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد  با هدف تجلیل از 40 فعال هنری و فرهنگی در حوزه میراث فرهنگی این شهر با حضور معاون معاون توسعه مدیریت  و مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونان  سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان  در تالار فرهنگیان برگزار شد.

کد خبر 308162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.