آسیب شناسی از عملکرد پنج سال گذشته شهرک علمی و تحقیقاتی در دستور کار قرار گیرد

استانداری اصفهان گفت: آسیب شناسی از عملکرد پنج سال قبل شهرک علمی و تحقیقاتی و همچنین تدوین برنامه های پنج ساله ی دوم با محوریت اقتصاد مقاومتی و ارائه به هیئت اجرایی جهت بررسی و تصویب آن باید صورت گیرد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در سی و یکمین جلسه هیئت اجرایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به وظایف هیئت اجرایی این شهرک گفت: هیئت اجرایی تنها حلال مشکلات اجرایی نیست و باید سیاست ها و بودجه ی این شهرک را تصویب و به هیئت امنا ابلاغ کند.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری که بزرگترین گردهمایی شبکه ی پارک های علمی و فناوری جهان است در سال ۲۰۱۸ در اصفهان برگزار می شود و لازم است که همه دستگاه ها همکاری های لازم را با شهرک علمی و تحقیقاتی داشته باشند.
استاندار اصفهان به نقش شهرک در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد واظهارداشت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن آن است و ما در این برنامه اعلام نمودیم که ۵۰۰ شرکت دانش بنیان را در راستای اقتصاد مقاومتی ایجاد نماییم لذا در انتخاب اعضای هیئت اجرایی، موضوع اقتصاد مقاومتی دقیقا رعایت شده است.
زرگرپور اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی باید در حوزه اقتصاد مقاومتی مسئولیت پذیر باشد و حتما هم اینگونه خواهد بود.
وی خواستار آسیب شناسی از عملکرد ۵ سال قبل این شهرک و همچنین تدوین برنامه های پنج ساله ی دوم با محوریت اقتصاد مقاومتی و ارائه به هیئت اجرایی جهت بررسی و تصویب آن شد.
استاندار اصفهان در ادامه به موضوع اشتغال اشاره کرد و افزود: باید رویکردهای جدیدی در ایجاد اشتغال بکار گرفته شود و استفاده از شیوه های جدید از جمله شرکت های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد زیرا استفاده از شیوه های سنتی قبلی نمی تواند در شرایط فعلی راهگشا باشد.
زرگرپور ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته اظهار امیدواری کرد که هر روز شاهد ارتقای کمی و کیفی این شهرک به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی باشیم.
مدیر ارشد استان خاطر نشان کرد: انتظار دولت این است که توسعه شرکت های دانش بنیان کشور در این شهرک صورت گیرد و در اقتصاد دانش بنیان باید شهرک علمی و تحقیقاتی رسالتی بالاتر داشته و در این خصوص پاسخگو باشد.
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی نیز در این جلسه ادامه داد: حدود ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف علم و فناوری، ارتباطات، شیمی و ... در این شهرک فعال هستند که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شرکت ها فعالیت می کنند و تاکنون ۷۵۰ فناوری تجاری سازی شده که حدود ۳۰۰ مورد آن در چهارسال اخیر صورت گرفته است.
کشمیری افزود: ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در سال گذشته صادرات محصولات دانش بنیان شهرک بوده است.
وی به علمکرد شهرک در بخش بین المللی اشاره کرد و افزود: برگزاری تورهای فن آفرینی، کمک به صادرات محصولات، حضور در نمایشگاه ها و در یافت جوایز بین المللی از اقدامات صورت گرفته در این بخش است.
مهدی کشمیری با ارائه ی پیشنهاداتی خواستار حمایت بیشتر از این شهرک و حل مشکل نقدینگی برای طرح های عمرانی، کاهش نرخ کارمزد تسهیلات دریافتی شهرک، پیگیری طرح اجرای پارک علم و فناوری، حل مشکل حمل و نقل دانشگاه صنعتی و شهرک و حل برخی دیگر از مشکلات این شهرک شد.
در این جلسه ضمن مروری بر ساختار سازمانی شهرک و جایگاه هیئت اجرایی و هیئت امنا، گزارش عملکردی وضعیت شهرک، توسعه ی عمرانی و تدوین طرح جامع در ۵۲۰ هکتار در افق ۳۰ ساله، پروژه ی پارک علم و فناوری ابوریحان، رازی و ... ارائه شد.

کد خبر 307900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.