گرامیداشت بزرگان تاریخ باید همچون ستاره دنباله دار استمرار داشته باشد

کاشان - مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: گرامیداشت بزرگان جامعه باید همچون ستاره دنباله دار استمرار داشته باشد و نقش مرجعیت نواندیش دینی در توسعه فرهنگی جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، محمود خدمتی در دیدار با اعضا ستاد کنگره میانچال، محور عاشقی افزود: مسجد و مدرسه میانچال، بخشی از تاریخ ارزشمند منطقه فرهنگی کاشان است که باید به نسلهای آینده معرفی شود .
وی با گرامیداشت یاد آیت العظمی مدنی تاکید کرد: قابل تحسین است که یک روحانی روشن اندیش، هفت قرن پیش، سه رکن علم، اقتصاد و دین را در جهت تربیت نسل جوان در یک مسجد  به کار گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: در تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه باید به نقش پیشبرنده بازار و مسجد توجه کرد و از عناصر آن کمک گرفت و آنچه کاشان را ممتاز کرده است اینکه یک بازاری نیز اهل علم و دین بوده است.
خدمتی افزود: جوانان امروز باید از پیشینه تاریخی خود، الگو بگیرند و به شهر هویتی بخشند که طی سالهای گذشته از آن دور شده ایم.
وی تاکید کرد: حاصل این همایش ، مستند کردن تاریخ شفاهی جامعه است که یک مرجع برای آیندگان به عنوان چراغ راه خواهد بود.
دبیر ستاد کنگره میانچال، محور عاشقی گفت: فعالیت های مدرسه و مسجد میانچال کاشان طی هفت سال گذشته به ویژه نقش آن در توسعه منطقه کاشان یک نقش استثنایی بوده است و باید به نسل جوان معرفی کرد.
حسینعلی پورمدنی افزود: این مسجد خاستگاه بسیاری از مفاخر فرهنگی منطقه کاشان بوده است که منشا اثر در سطح ملی و بین المللی شده اند.
به گفته وی، کنگره ملی مسجد و مدرسه میانچال، از 15 تا 21 تیرماه با موضوعات شب شعر، نشست با هنرمندان، رونمایی از تمبر یادبود و تندیس مرحوم آیت اله مدنی، نمایش و نشست های علمی در کاشان برگزار خواهد شد .
وی اظهار داشت: آیین تجلیل از حجه الاسلام محمد مدنی، انتشار کتاب همایش، برپایی نمایشگاه و فعالیت های فرهنگی از جمله برنامه های این کنگره است.

کد خبر 307699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.